آخوند بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“آیت‌الله علوی بروجردی” درباره حملات فیزیکی به آخوندها در ایران، میگوید: اندیشه‌های روحانیت موجب ناامنی‌ها در ایران شده و دلخوری، نفرت و انزجار ایجاد کرده است. برای نمونه او به زیرگرفتن طلبه‌ها در تهران و قم اشاره می کند و اضافه می کند، بعد برای این‌که اطمینان پیدا کنند که ضربه کاری شده، پیاده میشوند و با چاقو هم کار خود را تکمیل میکنند.

با یک دور تند، نقبی به گذشتهِ نه چندان دور می زنیم. تمام دوران سلطنت پهلوی ها دکان دو نبش آخوند، باز بود. در حوزه های خرافات قم و دیگر شهرها مشغول تولید مزخرفات و عقب ماندگی اسلامی بودند. از نجاسات و جن و پری حرف می زدند و شیوه درستِ رفتن به مستراح را به پیروان خود آموزش میدانند

آنچه درباره زنان و کودکان می گفتند و می نوشتند مو بر تن هر انسان متجدد و فهیمی سیخ می کرد و آنچه بر منابر موعظه می کردند، یک کهکشان با زندگی بشری و دانش بشری فاصله داشت. اینها را می گفتند و حاکمان وقت امکانات مادی در اختیارشان قرار میدادند و مساجد و حوزه ها برایشان برپا می کردند. دفتر عقدی داشت، روضه ای می خواند و در آن حاشیه امنی که برای خود ساخته بود روزگار می گذراند. هر گند و کثافتی بودند، لااقل در همان حاشیه جامعه به ارتزاق مشغول بودند.

در سال ۵۷، اما، این ورق برگشت. همین موجودات ماقبل تاریخ با سرکوب خونین یک انقلاب به قدرت رسیدند و آنچه میدانیم بر سر مردم آوردند. جامعه را از دم تیغ گذراندند و فجایعی آفریدند که کمتر کسی تصورش را می کرد. فقر و فلاکت در یک کفه ترازو قرار گرفت و برای اینکه بالانس جنایت برابر شود در کفه دیگر کشتار و اسید پاشی و زندان و اعدام را قرار دادند تا به این ترتیب عدالت اسلامی تماما حاکم شود. آنچه از موقعیت و جایگاه زنان می گفتند را عملی کردند و تماما زنان را تا مرز بردگی و کودکان را تا مرز نابودی پیش بردند.

امروز زمانه در حال تغییر جدی است. یک انقلاب در جریان است برای اینکه برای همیشه این تفکر، این حکومت مذهبی و این جانیان ماقبل تاریخ را از صحنه روزگار حذف کند. آخوند جماعت دیگر نباید از جیب مردم ارتزاق کند و برای هر کلمه ضد انسانی ای که بر زبان می آورد باید در برابر جامعه پاسخگو باشد. جامعه این تفکر متعفن و ضد اجتماعی را بخوبی شناخته است. ما مردم دست مذهب را از همه امور زندگی بشری کوتاه می کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *