در آب افتادن دریابان شمخانی – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رسانه‌های داخلی روز دوشنبه یکم خرداد خبر دادند که علی شمخانی از سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی برکنار شده و علی‌اکبر احمدیان جانشین او شده است. 

اینکه علی‌اکبر احمدیان چه کاره بود و هست موضوع مهمی نیست. این سرسپرده جمهوری اسلامی نیز گرفتار گرداب انقلاب جاری در ایران خواهد شد. مسئله این است که “دریابان علی شمخانی” را به آب انداختند تا کشتی در هم شکسته جمهوری اسلامی برای چند صباحی بیشتر روی آب بماند. 

اعدام علیرضا اکبری از کارمندان ارشد پیشین در وزارت دفاع و از مشاوران سابق علی شمخانی دی‌ماه سال گذشته که به جاسوسی متهم شده بود، آغازی برای پایان کار شمخانی بود. به آب انداختن شمخانی در حالی صورت گرفته است که رژیم برای سرپوش گذاشتن به اختلافات بنیادین و عادی نشان دادن وضعیت این کشتی بحران زده، او را مامور مذاکره برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی کرده بود. اما درد حکومت یکی دو تا نیست. همین چند روز پیش خامنه ای گفته بود از نرمش قهرمانانه در دیپلماسی برداشت نادرستی شده است و یادمان باشد حسن روحانی در مخالفت با خامنه ای خواهان پایین کشیدن فتیله های جمهوری اسلامی در تقابل آشکار و سخت با کشورهای غربی است. سیاستی که خامنه ای نمی تواند علنا به آن تن بدهد. بیاد داشته باشیم علی شمخانی دبیر شورای عالی منسوب شده توسط حسن روحانی بود.

 این داستان رفتن ها و آمدن ها به همین سادگی است. جمهوری اسلامی در تقابل با انقلاب جاری دچار شدید ترین ریزشهای درونی است. هر چه زمان بیشتر می گذرد جناح ها و افراد بیشتری صفوف بهم ریخته جمهوری اسلامی را به منظور نجات خود ترک می کنند. طوفان انقلاب کشتی شکسته جمهوری اسلامی را در هم می شکند، قایق های نجاتی هم در کار نیست که جانیان را به ساحل امنی هدایت کند. غرق شدن سرنوشت محتوم جنایتکاران اسلامی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *