بحران نان و تنور داغ انقلاب – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در روزهای گذشته تشکیل صف‌های طولانی خرید نان در استان‌های اردبیل، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان باعث شده است که مردم ساعت‌های زیادی برای تهیه این کالای اساسی در انتظار باشند. به گفته منابع محلی و خبری، زیان‌دهی، کم‌شدن سهمیه آرد نانوایان، پایین آمدن ساعت پخت، کند شدن سرعت پخت نان در نانوایی‌ها، بعضی از دلایل ایجاد شرایطی‌اند که رسانه‌ها آن را بحران نان و آرد نامیده‌اند.

دلایلی که اینجا برای بحران نان و آرد آورده شده است واقعی نیست و به عمق فاجعه نمی پردازد، با پرداختن به موانع فرعی در تلاش است مسبب اصلی و واقعی بحران نان را از زیر ضرب خشم و اعتراض مردم بیرون بکشد و این تصویر کوچک را بدهد که می شود با رفع آن معایب بحران را کنترل کرد. مردم به خوبی با این سیاست همیشگی و شکست خورده جمهوری اسلامی آشنا هستند. مردم می بینند که اقتصاد و سیاست و هر آنچه که به زندگی همه آنها مربوط است در دست مافیای بی رحم جمهوری اسلامی به اهرمی برای غارت و چپاول تبدیل شده است و تنها با برپا کردن آتشی به بزرگی همه تنورهای جهان می توان به پایان همه بحران ها و خانه خرابی ها و فقر و فلاکت های موجود در ایران رسید.

برپا کنندگان این آتش انقلابی سخت در تلاش اند تا با سرنگونی جمهوری اسلامی، نان، آب، آزادی، برابری و خوشبختی را در ایران دست یافتنی و عمومی کنند. این هدف انقلاب زن زندگی آزادی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *