انقلاب، نور امید جوانان – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای در مراسم سالگرد مرگ خمینی گفت: “سعی دشمن این است که جوان ایرانی را ناامید کند. مشکلات معیشتی، گرانی و تورم وجود دارد، اما همه قابل رفع است. اما دشمن سعی می‌کند از مشکلات به عنوان ابزار خاموش کردن نور امید در جوان‌ها استفاده کند.”

جواب سر راست به چنین ادعایی این است که میتوان و شرط لازم آن ریختن شما طفیلى ها و پارازیتهاى اجتماعى به فاضلاب تاریخ است. زباله دان تاریخ جایى براى شما را ندارد.

از خمینى تا خامنه اى، امر و مشغله جمهورى اسلامى، سرکوب انقلاب و مطالبات حق طلبانه مردم در ایران بوده است و این رسالت تاریخى جناح مذهبى ارتجاع سرمایه دارای در ایران همچنان ادامه دارد. نیازى به افشاء خونخوارى و رانتخوارى و ارتباط این دو با همدیگر نیست. مردم، هر روز با پوست و گوشت خود شاهد زوال زندگى خود هستند و نتیجه این شرایط فلاکتبار را با همه وجودشان احساس می کنند.

سوال اساسى این است که چگونه و با چه شرایطى میتوان به این فقر فایق آمد؟ دیکتاتورها در ایران چه از نوع سلطنتى و چه مذهبى آن در ایران، در طول ١٢۵ سال گذشته، وظیفه اصلى شان تامین “کارگر ارزان”براى“آبادانىکشور و مام وطن” و “کیان اسلام” بوده است. این اسم رمز پُر کردن جیب گشاد سرمایه داران کرواتی و عمامه دار است. فقر و پایین بودن سطح معیشت و کاهش هر ساله استانداردها و شاخصهاى اقتصادى مرتبط با رفاه اجتماعى، نتیجه ندانم کارى سران رژیم هاى تاکنونى نبوده و نیست بلکه پایه اصلى هویت و وجود رژیمهاى سرمایه داری در ایران است.

به این اعتبار، در یک قرن گذشته ما در ایران شاهد عروج انقلابات اجتماعى از جمله انقلاب زن زندگى آزادى بودیم. مردم عاملین و فاعلین اصلى تحولات اجتماعى و اقتصادى بوده و هستند. مردم در گیرودار زندگى به وضوح دریافته اند که حضور دیکتاتورها در تمامى عرصه هاى زندگى خصوصى و اجتماعى ما تامین کننده، وضعیت مناسب براى پُر شدن جیب یک در صدیها، شاهزاده ها، آفازاده ها و حلقه های نزدیک به سران حکومت بوده است.

گذشته از اعتراضات متشکل، اعتصابات و اعتراضات مطالبه اى که قطعا ضرورى اند، سرنگونى رژیم اسلامى اولین شرط در برقرارى یک حکومت انسانى است که متعهد به اجراى سیاستهاى رفاهى و تامین آزادی و برابری عمومی می باشد، مردم ایران نور امید خود را با سرنگونى رژیم گره زده اند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *