دیکتاتور مفلوک و مجیزگوی دو ریالی – آوینا جهانگیری

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، در یک سخنرانی گفت که روح الله خمینی “معجزه ای دارد که از همه معجزات او بزرگتر است و آن ظهور پدیده امام خامنه‌ای عزیز است.”

مجیزگویی یک شغل پُر منفعت در سیستم دیکتاتوری است. در این سیستم فرد دیکتاتور و اطرافیان مجیزگویش نیاز دارند که از یک جانیِ خونریز بت بسازند، بت سازی نیز در این سیستم همپای قتل و جنایت پیش می رود تا جامعه را با دروغ های شاخدار خود مرعوب و منکوب کند. آنچه که در کارخانه ریا و دروغ و تزویر از کرامات دیکتاتورها گفته و ساخته و پرداخته می شود لازم نیست با عقل سلیم هیچ  بشری سازگاری پیدا کند. هدف ترور و ارعاب فکری – سیاسی است.

به یُمن یک جامعه تشنه آزادی و متنفر از جمهوری اسلامی این “معجزات” فقط باعث خشم و انزجار وسیع تر مردم از حکومت می شود. در یک جامعه بپاخاسته انقلابی وقتی که دیکتاتور هر لحظه مورد وسیع ترین حملات مردمی قرار می گیرد و در هر تظاهرات کوچک و بزرگ مرگِ دیکتاتور فریاد زده می شود، دستگاه تبلیغاتی حکومت می خواهد با روحیه دادن به نیروهای هراسان خودی اینطور وانمود کند که دیکتاتور تنها نیست و لااقل در میان صفوف خودش طرد شده و بی کس نیست. باید وانمود کنند که در مقابله با مردم پشت دیکتاتور را خالی نکرده اند. این داستان معجزه سازی تا آخرین دقایق سقوط ادامه خواهد یافت. آنچه که از همین امروز همچون آفتاب عالم تاب بر تارک ایران می درخشد، شعار سراسری مرگ بر دیکتاتور است. معجزه واقعی اینجا است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *