استعفای مقام بلژیکی به ‌دلیل دعوت از زاکانی – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

علیرضا زاکانی شهردار تهران و شماری از مقامات رژیم اسلامی مدتی پیش در سفری سه‌روزه برای شرکت در مجمع عمومی متروپولیس، انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان، به بروکسل رفتند. آنها در واقع از سوی اسکال اسمت، مسئول شهرسازی و امور بین‌المللی شهرداری بروکسل به پایتخت بلژیک دعوت شده بودند. و حالا اسکال اسمیت زیر فشار اعتراضات ناچار شده است که از مقام خود استعفا بدهد.

ما این استعفا را می پذیریم و هرگونه دعوت از مقامات جنایتکار جمهوری اسلامی به خارج کشور را شدیدا محکوم می کنیم. اما از نظر ما مشکل فقط دعوت از زاکانی و تنها یک مقام دولت بلژیک نیست. بسیار خوشحالیم که این مقام بلژیکی در اثر اعتراضاتی که صورت گرفته از سمت خود استعفا داده است. ولی بیاد بیاوریم که چگونه همین دولت بلژیک وقیحانه  با رژیم اسلامی مذاکره کرد و اسدالله اسدی تروریست را از زندان آزاد نمود و به رژیم اسلامی تحویل داد. ما در خارج کشور طبعا وظیفه خود می دانیم که نگذاریم مقامات رژیم اسلامی به راحتی به خارج سفر کنند و هر دعوتی از این جانیان را به موضوع اعتراضی وسیع علیه حضور نمایندگان رژیم  و مماشاتگران تبدیل خواهیم کرد. بجای فرش قرمز پهن کردن زیر پای نمایندگان رژیم بچه کُش اسلامی باید آنها را دستگیر کرد و در دادگاههای بین المللی محاکمه نمود.

اگر قرار باشد مردم ایران، که درگیر انقلابی برای سرنگونی حکومت جنایتکار اسلامی هستند، در این رابطه حکمی بدهند این است که تا دیر نشده همه دولتهای جهان روابط دپیلمایتک، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و نظامی خود با جمهوری اسلامی را فورا قطع کنند. ما به کمتر از بایکوت رژیم اسلامی راضی نیستیم. نمی شود با رژیمی که هر روز علیه مردم ایران دست به قتل و جنایت می زند نشست و برخاست داشت. نمی شود به رژیمی که فریاد آزادیخواهی مردم را سرکوب می کند در سازمان ملل و دیگر نهادی های بین المللی به اسم همان مردم تحت ستم صندلی داد. نمی شود با رژیمی که چه در داخل و چه در خارج با سلاح تروریسم و آدمکشی حکومت می کند مذاکره کرد. حداقل انتظار ما از دولتهای غربی این است که از سیاست منزجز کننده مماشات با رژیم اسلامی دست بردارند. ما به سیاست سازشکاری با جمهوری اسلامی اعتراض داریم و تلاش خواهیم کرد همه مردم شریف جهان را علیه رژیم اسلامی و همه دولتهایی که با این رژیم سازش می کنند بسیج کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *