رویدادها زیر ذره بین – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزارت “آموزش و اطلاعات”

*  وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی با پخش پرسشنامه ای در میان دانش آموزان از آنها خواسته است از جمله به این پرسش ها پاسخ دهند: “آیا از زندگی در نظام جمهوری اسلامی احساس رضایت می‌کنند و آیا باید از قوانین، حتی در صورت موافق نبودن با برخی از آنها، اطاعت کرد یا خیر؟

دانش‌آموزان باید به این پرسش‌ها، با انتخاب یکی از پنج گزینه “کاملاً موافقم، موافقم، نه موافقم و نه مخالفم، مخالفم و کاملاً مخالفم” پاسخ دهند.

–  استفاده از نام “آموزش و اطلاعات و امنیت” بیشتر برازنده این اوباش اسلامی است که تحت نام وزارت آموزش و پرورش در ایران زندگی و شادی و آینده دانش آموزان را با خشن ترین شیوه ممکن به گروگان گرفته اند. این جانیان می پندارند با این پرسشنامه مضحک می توانند آنچه طی ماههای گذشته در مدارس ایران اتفاق افتاده است را موشکافی کرده و دانش آموزان سرنگونی طلب را به این شیوه شناسایی یا مرعوب کنند.

در تظاهرات زن زندگی آزادی که دانش آموزان نقش برجسته ای در خلق آنها داشتند، کل نظام هدف قرار گرفت و شعار سرنگونی در صفوف دانش آموزان جلوه زیبایی به اعتراضات خیابانی داد. از جمله دانش آموزان دختر در اعتراضات خیابانی با بی حجابی وسیع آنچنان صحنه های بیادماندنی ای خلق کردند که زبانزد مردم ایران و جهان شد و تحسین همگان را برانگیخت.

حالا جمهوری اسلامی در تلاشی عبث می خواهد آب رفته را به جوی باز گرداند و با این پرسشنامه کذایی قصد تفتیش عقاید در میان دانش آموزان دارد. غافل از اینکه هر پاسخی به این پرسشنامه داده شود، کابوس سرنگونی بدست مردم و با مشارکت حداکثری دانش آموزان، این حکومت را رها نخواهد کرد.

عروس رئیس اوقاف

* یک موقوفه ۱۵۰ هکتاری به همراه یک دامداری با هزار راس دام به نام عروس مهدی خاموشی، نماینده علی خامنه‌ای و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، به مبلغ یک میلیون تومان سند زده شد.

– یکی از برجسته ترین جلوه های انقلاب نوین ایران مبارزه گسترده مردم علیه فسادی است که کل نظام اسلامی بر پایه آن بنا شده است. حکومت دزد سالار تمام ماهیت عمیقا ضد انسانی این حکومت را بیان نمی کند. این جماعت روی تمام متجاوزین، سلاطین غارتگر، امپراطورها و پادشاهانی که با شمشیرهای آخته و آغشته به خون  کشورگشایی کردند را سفید کرده اند. حتی در دنیای سرمایه داری فعلی در بخش اعظم جهان این درجه از فساد و دزدی و غارتگری بی سابقه می نماید.

این جانیان بیرحم در یک دست قرآن و در دست دیگر با طناب دار به جان مردم افتاده اند تا با تحمیل بی رحمانه ترین و شدیدترین فقر عمومی مالک زمین و آسمان و خاک دریا در این کشور باشند. مالکین میلیاردری که حساب های بانکی خود را با عرق جبین مردم پُر کرده اند.

این بساط توحش اسلامی در همه ابعاد آن مورد تعرض مردمی قرار گرفته است که می خواهند بر ویرانه های این حکومت، عدالت و برابری همراه با رفاه و خوشبختی را برپا کنند. حکومت بعدی در ایران فقط می تواند با این مختصات یک حکومت انسانی و مردمی باشد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *