تحریم هفت قاضی حکومت اسلامی!- بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دولت کانادا هفت قاضی رژیم اسلامی که در حال حاضر مشغول کار هستند را به جرم نقض فاحش حقوق بشر تحریم کرد. دولت کانادا اعلام کرده است این قضات احکام اعدام را به دنبال “محاکمات ساختگی و بر اساس شواهد جمع آوری شده زیر شکنجه” صادر کرده اند. در نتیجه این تحریمها، اموال احتمالی این اشخاص در کانادا مسدود و از سفر به کانادا منع میشوند.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا آمده است: “ما به فشار بر رژیم ایران برای رسیدگی به نارضایتی‌های مشروع مردمش، از جمله احترام به حقوق و آزادی‌های انسانی و توانایی آنها برای زندگی و پیشرفت در جامعه‌ای عاری از ترس، سرکوب، ارعاب و خشونت دولتی ادامه خواهیم داد”. وزارت خارجه کانادا  تاکید کرده است که با مجازات اعدام در همه جا و به هر نوعش مخالف است و آن را مخالف کرامت انسانی می داند.

دولت کانادا قبلا سفارت رژیم اسلامی را در سال ۲۰۱۳ به عنوان مرکز جاسوسی و اقدامات تروریستی بسته است. سه پارلمان در کانادا، پارلمان فدرال کانادا، پارلمان ایالت انتاریو و کبک، قتل عام تابستان ۶۷ توسط رژیم اسلامی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم کرده اند. دادگاه عالی آنتاریو در کانادا هم شلیک به پرواز “پی اس ۷۵۲” اوکراین توسط جمهوری اسلامی را یک اقدام عمدی و براساس قوانین کیفری اقدام تروریستی اعلام کرده است.

باید تاکید کرد که این اقدامات دولت کانادا مثبت هست  و باید سرمشقی برای دیگر دولتهایی که ادعای حقوق بشر دارند، به ویژه دول غرب و اتحادیه اروپا باشد. اگر تمامی این دولتها به چنین اقداماتی دست بزنند و رژیم اسلامی را منزوی کنند، راه سرنگونی هموارتر میشود و حکومت اسلامی بیشتر در سراشیبی تند گورستان تاریخ قرار می گیرد.

باید تلاش کرد تعداد هر چه بیشتری از دولتها علاوه بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی، به بایکوت تمام عیار سیاسی، ورزشی و هنری جمهوری اسلامی دست بزنند، سفارتهایش را ببندند و برای تعقیب و دستگیری و محاکمه سران تروریست جمهوری اسلامی اقدام کنند.

در یک کلام، باید جمهوری اسلامی را مثل رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی از هر نظر منزوی بکنند که در این صورت مسیر مردم بپاخاسته برای پایان دادن به عمر حکومت اسلامی کوتاهتر خواهد شد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *