برآمد تازه انقلاب از دانشگاه هنر- حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حمایت های شورانگیز از دانشجویان دانشگاه هنر تهران که مدتی است علیه تحمیل حجاب اسلامی اجباری دست به اعتراض زده اند، همچنان ادامه دارد. دانشجویان دهها دانشگاه در سراسر کشور و همچنین کانون نویسندگان ایران و شخصیتهای مختلف هنری از اعتراضات دانشجویان دانشگاه هنر تهران حمایت کرده اند و انتظار می رود که این حمایت ها در ابعاد هر چه وسیعتری گسترش یابد.

اعتراض دانشجویان دانشگاه هنر تهران و موج وسیع حمایت ها از این دانشجویان آتش انقلاب را شعله ور می سازد. انقلاب زن زندگی آزادی در اعتراض به حجاب اسلامی اجباری شروع شد ولی به آن محدود نماند و کل حکومت آپارتاید جنسی را مورد تعرض قرار داد. یک دستاورد تاکنونی این انقلاب لغو عملی حجاب اجباری و فتح این سنگر به دست مردم بپاخاسته است. جمهوری اسلامی قصد دارد که این سنگر را از مردم بازپس گیرد و مقنعه به سر دانشجویان بکند. این، به برآمدی تازه در انقلاب تبدیل شد. اینبار هم حجاب موضوع تعرض حکومت بود ولی به نه محکم دانشجویان و مردم متحد به تمامیت این حکومت ضد زن تبدیل شد. دانشجویان پرچم نه مردم به رژیم ستمگر و قاتل اسلامی را بدست گرفتند و از همین رو مورد حمایت بی دریغ جامعه قرار گرفتند. پیام روشن بود و هست:

“فکر کردید حالا دیگر دانشگاه مرده و از خیابان‌های اطرافش جداست. میان ما و شما دریایی خون فاصله است، ما، که حالا نزدیک یک سالی می‌شود که “ما” شده‌ایم، هیچ حرفی با شما نداریم الا یک کلمه: نه!”

“ما” داریم یکساله می شویم و چه حرکتی افتخار آمیزتر از این که با ایستادگی در مقابل رژیم وحشی جمهوری اسلامی به استقبال آغاز دومین سال این “ما” شدن برویم. حرکت اعتراضی دانشجویان هنر پیش درآمدی برای رفتن به سوی بیست و پنجم شهریور (۱۶ سپتامبر) سالگرد کشته شدن مهسا (ژینا) امینی و روز شروع انقلاب زن زندگی آزادی است. حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران که اکنون با موج وسیعی از همبستگی روبروست را باید در این متن دید و بازشناخت. از همین رو بی اندازه اهمیت دارد که همه ما با این دانشجویان همصدا شویم و ضمن دفاع از سنگرهای فتح شده انقلاب، سنگرهای جدیدی را به تسخیر در آوریم و زمینه های پیروزی قطعی بر رژیم تبهکار اسلامی را فراهم آوریم. همبستگی رمز موفقیت ماست!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *