حکومت اسلامی و توسل به ایرانیان خارج کشور – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وضعیت در هم ریخته و فلج اقتصادی حکومت باعث شده است که دست اندرکاران حکومت این بار دست به دامان ایرانیان خارج کشور برای بازگشت به کشور و سرمایه گذاری در ایران شوند. محمد مصدق معاون قوه قضائیه حکومت اسلامی  گفته است “تضمین میکند” که ایرانیان مقیم خارج هنگام بازگشت، در فرودگاه دستگیر نمیشوند! او از لزوم حمایت از ایرانیان خارج کشور برای جذب سرمایه گذاران ایرانی در خارج تاکید کرد و گفت مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد.  تمام طرحهای اقتصادی شان پوچ از کار در آمده است و فکر میکنند دریوزگی از ایرانیان خارج کشور را هم امتحان کنند ضرری ندارد.

در عین حال تحولات اخیر در سطح بین المللی نظیر مبادله اسدالله اسدی و حمله به کمپ مجاهدین در آلبانی، زبان این جماعت منفور را دراز کرده است. اما خودشان هم میدانند که کشتی حکومتشان در حال غرق شدن است و تکلیف حکومت اسلامی در خیابانهای ایران تعیین میشود و حتی سیاست دولتها را نیز خیابانهای ایران تعیین میکند. میدانند که یک جمعیت ۸۷ میلیونی علیه آنهاست، و مصمم است که تا سرنگونی برود. میدانند که اقتصادشان آنچنان متلاشی و ضایع و داغان است که هیچ معجزه ای نمیتواند نجاتش دهد و شورشهای گسترده تر و سراسری کارگران و معلمان و بازنشستگان و همه مردم سرنگونی طلب در راه است.

به این آخوند گفته اند ایرانیان خارج کشور را به بازگشت برای سرمایه گذاری تشویق کند شاید معجزه ای شد و پولی به صندوقشان رسید. و این کودن عقلش همینقدر رسیده که بگوید در فرودگاه کسی را دستگیر نمیکنیم! انگار دارد برنامه کمدی اجرا میکند. تمام برنامه های دیگرشان برای نجات اقتصاد هم به همین حد کاریکاتور و مضحک است. قطعا همین معاون قوه قضائیه همزمان با این روضه خوانیهای مسخره، در حال شش و بش بر سر اینست که با سرنگونی حکومتش، در کدام گوشه پنهان شود که دست جنبش دادخواهی به او نرسد.

جمهوری اسلامی با هیچ ترفند و توطئه ای نجات دادنی نیست. درهم ریختگی کامل اقتصادی، باندهای رقیب مافیائی ای که به خون یکدیگر تشنه اند و هر کدام در حال چپاول و بستن بار خود هستند، اتحاد و عزم سراسری برای به زیر کشیدن حکومت و کل اوضاع دارد این را نشان میدهد که جایی برای ادامه حاکمیت این نیروی منفور در این جامعه نیست. آخوندهای حکومتی بهتر است روضه آخر را برای “مظلومیت” و آوارگی خودشان بخوانند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *