تظاهرات گسترده در زاهدان – اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حمایت مردم از توماج صالحی و عباس دریس

جمعه ۱۶ تیر مردم در زاهدان برای چهلمین هفته وسیعا به خیابان آمدند و با شعارهای ضد حکومتی و علیه سرکوبگریهای حکومت تداوم انقلاب را فریاد زدند. در این تظاهرات مردم با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، صدای اعتراض خود را علیه زندان و سرکوب و اعدام بلند کردند.

بنرهایی در حمایت از توماج صالحی خواننده محبوب و مردمی رپ و عباس دریس، از بازداشت شدگان خیزش مردمی سال ۹۸ در ماهشهر، در این تجمعات قابل توجه بودند. در این بنرها نوشته شده بود: “او صدای ما بود،ما حالا صدای او باشیم، جانش در خطر است”. “توماج صالحی، عباس دریس، زندانیان سیاسی”. “مرگ برخامنه ای”. همچنین مردم شعار میدادند: “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، ” مرگ بر خامنه‌ای”، ” توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه”.

جمعه های اعتراضی در زاهدان بدنبال جمعه خونین در این شهر در هشتم مهر ماه سال گذشته که به کشته شدن صد نفر منجر شد، در دادخواهی از این جنایت وحشیانه شکل گرفت.

زیر فشار اعتراضات مردم مقامات حکومتی پیشتر بدون ذکر جزئیات اعلام کردند که هنوز رای قطعی دادگاه نیروهای نظامی متهم در این پرونده، اعلام نشده و برای ۱۱ متهم که تیراندازی آنها باعث مرگ افراد شده پرونده‌ای جدید تشکیل شده است. اما مردم دادخواه هستند و بر ادامه انقلاب پای میفشارند.

بنا بر گزارشات منتشر شده دستگیریهای گسترده ای در زاهدان شروع شده است، نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی با بهانه های مختلف از جمله نداشتن مدارک شناسنامه، نداشتن گواهینامه و همچنین نداشتن مدرک سربازی اقدام به دستگیری پیر و جوان و سواره و پیاده میکنند.

بر اساس همین گزارشات از سیستان و بلوچستان، بطور خاص زاهدان در یک محاصره اعلام نشده قرار دارد و در این شهر نزدیک به یک هفته است آب قطع شده و بطور مثال اطراف خیابان خیام ساعاتی طولانی آب قطع کامل بود. همچنین برق حاشیه شهر مستمرا قطع و وصل میشود و برای مردم مشکلات معیشتی بسیاری ایجاد کرده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *