”ادامه میدهیم و کم نمى آوریم“ – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

عنوان این نوشته بخشى از توییت نازیلا معروفیان است. نازیلا یک دانشجوى خبرنگار است که به خاطر مصاحبه با پدر مهسا امینى و انتشار عکسهایى از مهسا در آبانماه سال گذشته بازداشت شده بود.

نازیلا میگوید که خاطره تفتیش خانه اش، ضبط تلفن موبایل، جستجوى لباسهاى زیر و وسایل خصوصى و همچنین خوانده شدن دفتر خاطراتش از سوى ماموران، یادآور این نکته است که شهروندان ایران در کشور خودشان چیزى تحت عنوان حریم شخصى و نقطه امن ندارند و دیگر خانه و خیابان براى آنها امن نیست. او ادامه میدهد که باوجود همه این اتفاقات ما ادامه میدهیم و کم نمى آوریم.

بله، مردم ایران تصمیم خود را گرفته اند. آنها تصمیم گرفته اند که به این وضعیت بطور قطع پایان دهند. پایان جمهورى اسلامى آغاز دوره جدیدى در ایران خواهد شد، دوره اى که به تحقیر انسانیت در این کشور پایان خواهد داد تا حرمت انسانى و حریم شخصى و خصوصى و امنیت فردى و اجتماعى شهروندان معنى پیدا کند. دوره اى که قوانین مملکت، نه در جهت تحقیر و ویران کردن حرمت و شخصیت انسانها، بلکه در جهت پاس داشت مقام و منزلت انسانى شهروندانش تنظیم خواهند شد. مردم ایران به پا خاسته اند تا به یک دوره ”فترت و قهقرا“ پایان دهند و دوره اى را شروع کنند که لایق انسان قرن بیست و یکم است. آنها تا تحقق دادن به این آرمان به راه خود ادامه خواهند داد و کم نخواهند آورد. زنده باد انقلاب زن، زندگى، آزادى!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *