از ماموران مزدور فیلمبرداری کنید – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در شبکه های اجتماعی فیلم کوتاهی دست بدست می گردد که یک بی حجاب شجاع از مزدور انتظامی حکومت اسلامی در مشهد متقابلا فیلمبرداری می کند. در این ویدئو می شنویم که زن معترض به مزدور می گوید از من فیلم می گیری، چه غلطی می خواهی بکنی؟، من هم از تو فیلم می گیرم.

این اقدام به فیلمبرداری از مامور مزدور چند اهمیت فوق العاده دارد. اولا شجاعت این زن بی حجاب که با روحیه بالا در برابر مزدور حکومت اسلامی سینه سپر کرده و بجای اینکه جا بخورد و بترسد با اقدام متقابل فیلمبرداری از این جیره خوار حکومت در واقع ترس را در دل او می کارد تا به او بفهماند، آنکه باید بترسد، نه مردم که گماشتگان حکومت اند.

اهمیت بعدی در پخش گسترده این کلیپ در مدیای اجتماعی است. حالا این مزدور حکومتی را همه می شناسند. دیگر نمی تواند سرش را پایین بیندازد و دست “زن و بچه اش” را بگیرد و آرام و مودب در کوچه و خیابان محل زندگی خودش بگردد و با اهالی محل سلام و علیک کند و چهره ضد مردمی اش را پشت ظاهری عادی پنهان کند. اگر تا دیروز هم محله ای ها او را نشناخته بودند از حالا دیگر یک دشمن را در برابر خود می بینند.

تهیه فیلم از سرکوبگران باید واقعا مدرک بدست مردم بدهد که با چه اوباشی روبرو هستند. یعنی از این دشمنان حین ارتکاب جرم باید فیلمبرداری شود. با گسترش این نوع مبارزه می توان روحیه اجتماعی علیه مزدوران را بالا برد و بیش از همیشه انگیزه یک فعالیت اجتماعی را برای همه مردم ایجاد کرد. بی حجابی جنبشی است که تا سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت و در این مبارزه همه مردم از زن و مرد باید دست بدست هم دهند تا حکومت ضد زن اسلامی وامانده تر از هر زمان دیگر شکست پشت شکست را در برابر جامعه انقلابی ایران تجربه کند. فیلمبرداری از مزدوران را گسترده تر کنیم. این اقدام تعرضی باعث گسترده تر شدن بی حجابی هم می شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *