اسلامی ها و آتش زدن سفارت سوئد در بغداد – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بامداد روز پنجشنبه ۲۹ تیر از جانب اسلامی های طرفدار مقتدی صدر سفارت سوئد به آتش کشیده شد و این سفارتخانه تا مدتی در تصرف اسلامی ها بود. بنا به اطلاع وزارت امور خارجه سوئد که این واقعه را بشدت محکوم کرده است، صدمه ای به کارکنان سفارت وارد نیامده است.

این دومین بار است که جریانات سازمان یافته اسلامی به اسم مردم عراق به سفارت سوئد در بغداد حمله می کنند. بهانه و دلیل آنهم صدور مجوز برای آتش زدن قرآن در سوئد اعلام شده است.

“جریحه دار شدن احساسات” اسلامی ها قبل از آنکه به نفس آتش زدن قرآن مرتبط باشد نشانگر دشمنی آشکار آنها با آزادی است. در کشورهایی که اسلام حاکم است هر گونه مخالفتی و منجمله نقد مذهب سرکوب می شود و با اعدام و قتل پاسخ می گیرد. باورمندان بهائی و بی خدایان در ایران به دلیل اعتقاداتشان سالهاست که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و از آنها کشتار شده است. همین اواخر جانیان اسلامی در ایران ده ماه حبس برای “لیلا بلوکات” ( بازیگر سینما و تلویزیون) صادر کردند نه به خاطر آتش زدن قرآن بلکه فقط  به خاطر استفاده از کلاه بجای حجاب اسلامی و از این نمونه ها بسیارند. از این رو کوچکترین عقب نشینی در مقابل جریانات اسلامی پشت کردن به آزادی است.  دولت سوئد می پنداشت که با محکوم کردن آتش زدن قرآن و باج دادن به اسلامی ها می تواند جلوی حملات آنها را بگیرد ولی واقعیت خلاف آنرا نشان داد. برای اسلامی ها فقط یک تفنگ و عمامه کافیست تا علیه هر آنچه نشانه آزادی و مدنیت است اعلام جهاد کنند.

آتش زدن قرآن برای بسیاری از مردم به ستوه آمده از دین اسلام نوعی اعتراض به احکام ضد انسانی مندرج در این کتاب است که به موجب آن زنان به اسارت کشیده می شوند، کافران و بی خدایان به قتل می رسند، کودکان در ردیف احشام قرار می گیرند و جنایات مقدس توجیه می شوند. ما کمونیستها معتقدیم که آزادی انتقاد به کلیه جوانب سیاسى، فرهنگى و اخلاقى و ایدئولوژیکى جامعه حق همه شهروندان است. هر نوع ارجاع در قوانین به باصطلاح مقدسات ملى و میهنى و مذهبى و غیره بعنوان عامل محدود کننده آزادى نقد و اظهار نظر مردم باید لغو شود و هر نوع تحریکات و تهدیدات مذهبی و ملى و غیره علیه بیان آزادانه نظرات افراد باید ممنوع شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *