سپیده قلیان بر فراز قله آزادی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز چهارشنبه ۲۸ تیر “دادگاه” سپیده قلیان به دلیل بی حجابی او برگزار نشد.

سپیدۀ ما یک بار دیگر نشان داد انقلاب ما علیه جمهوری اسلامی چه عمق و انسجامی دارد. همین دو ماه پیش بود که سپیده همینکه پا از زندان به بیرون گذاشت در مقابل درِ زندان فریاد کشان شعار داد: “خامنه ای ضحاک میکشیمت زیر خاک” و چند ساعت بعد در مسیر راه رسیدن به خانه اش مجددا دستگیر شد.

حکومت اسلامی اعلام کرد “دادگاهی” دیگری برای رسیدگی به اتهامات جدید سپیده قلیان برگزار خواهد شد. روز ۲۲ فروردین اما، سپیده از داخل زندان اعلام کرد تا زمانی که: “حکومت اعدام اسلامی بر سر کار است و کاشفان فروتن چشمه و معترضین به استبداد، گروگان حکومت اسلامی هستند، در هیچ دادگاهی شرکت نخواهد کرد”. این زندانی سیاسی شجاع روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در نامه‌ای از زندان اوین نوشت: “امروز به من ابلاغ کردند که دادگاه من فردا علنی برگزار خواهد شد، از آنجایی که هیچ ترسی از بازگویی حقیقت در ملأعام ندارم، تصمیم گرفتم در این بیدادگاه شرکت کرده و از خودم دفاع کنم”.

سپیده قلیان بازتاب و انعکاس مبارزۀ تا پای جان مردم ایران برای رسیدن به آزادی و به زیر خاک کشیدن جمهوری اسلامی است. او از جامعه انقلابی و از انقلاب زن زندگی آزادی نیرو می گیرد و به این جامعۀ تشنه رهایی به سهم خود نیرو میدهد. سپیده با این شجاعت خود الگویی از مبارزه علیه جمهوری اسلامی شده است و پیام روشنی برای همه، خصوصا زنان و دختران، دارد: حکومت اسلامی باید آرزوی تحمیل حجاب به زنان را با خود به گور ببرد.

الگوی سپیده را بیش از این در همه جای ایران تکثیر کنیم. هر اندازه که جنبش بی حجابی گسترده تر شود، حلقه محاصره بر جمهوری اسلامی نیز تنگ تر میشود و همچون نمونه مقابله جدی مردم رشت در چند روز قبل که مانع از دستگیری بی حجابها شدند، عقب نشینی های بیشتری به جمهوری اسلامی تحمیل خواهیم کرد. با طوفان بی حجابی و با شعار مرگ بر دیکتاتور برای در هم پیچیدن جمهوری اسلامی به پیش!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *