نیلوفر حامدی: ما از شما قویتریم – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نیلوفر حامدی، فعال حقوق زنان، روزنامه نگار و خبرنگار روزنامه شرق که اولین بار عکس مهسا- ژینا  امینی را در حالت کما منتشر کرد، روز پنجشنبه ۳۱ شهریور پارسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او تا امروز، ۳۰۰ روز به “جرم” به تصویر کشیدن کشته شدن مهسا امینی توسط حکومت اسلامی در زندان بوده و همچنان در زندان است. همسر نیلوفر دیروز در توئیتی اعلام کرد که “از راه رفته برنمی گردیم. ما از شما قویتریم.”

جمهوری اسلامی  از بدو استقرار به سرکوب گسترده‌ی مطبوعات و رسانه‌ ها دست زده است.تا آنجایی که حتی روزنامه نگاران شریفی که تلاش کرده اند در دایره‌ی رسانه‌های “مجاز” گوشه هایی از زندگی مردم را منعکس کنند، از سرکوب و احضار و بازداشت در امان نبوده‌اند. نیلوفر حامدی از روزنامه نگاران شریف و جسوری است که قربانی پرونده‌سازی‌های نهادهای امنیتی علیه خبرنگاران شده است.

فعالیت آزاد رسانه‌ای نه‌ تنها حق روزنامه‌نگاران که حق کل شهروندان جامعه است. شهروندان حق دارند بدون سانسور و فیلتر از هر آنچه روی می‌دهد به سرعت آگاه شوند و همچنین حق دارند هر کس و هر نهادی را که در زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی نقش دارد زیر سئوال ببرند.

نیلوفر یکی از ژورنالیستهای حق طلب است که رژیم اسلامی ضد آزادی بیان و اندیشه با وارد کردن اتهامات پوچ ‌و با پرونده سازی علیه او‌ میخوهد مانع افشای حقایق شود و همچنین اعتراضات وسیع مردم را عقب براند.

هر گونه پرونده سازی علیه خبرنگاران و فعالین محکوم است. نیلوفر حامدی در راستای وظیفه حرفه ای خود به عنوان یک خبرنگار انساندوست عمل کرده است و هیچ ارگان سرکوب  حق ندارد علیه او و خبرنگاران دیگر پرونده سازی کند.

نیلوفر حامدی، خبرنگار شجاع و شریفی است که  راوی قتل دولتی مهسا امینی شد و چه بسا اگر او این کار را نمی کرد، تصویر و نام مهسا به رمز انقلاب زن زندگی آزادی تبدیل نمی شد. نیلوفر باید بدون قید و شرط آزاد شود.

پاسخ همسر نیلوفر به حبس او به‌وضوع نشان میدهد که مبارزه علیه قوانین عقب مانده و اسلامی تا سرنگونی حکومت حامی این قوانین ضدانسانی ادامه خواهد داشت. نشان میدهد که انقلاب زن زندگی آزادی زنده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *