مبارزه ای خلاقانه به رنگ سپیده قلیان – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سپیده قلیان با انتشار نامه‌ای از زندان اوین گفته است که به‌دلیل “علنی” بودن دادگاه خود، در آن حاضر شده و از خود دفاع می‌کند. او با اشاره به اینکه هیچ ترسی از بازگویی حقیقت در ملأعام ندارد اضافه کرده است: “امیدوارم در میان خیل امنیتی‌کارانِ خبری و فرهنگی‌شان، خبرنگاران و‌ فعالانی را در این بیدادگاه ببینم که به سراغ حقیقت آمده‌اند.”

سپیده قلیان یک زندانی سیاسی است که محبوبیت او فقط بدلیل دفاع از کارگران نیشکر هفته تپه نیست بلکه بدلیل جسارت، شجاعت و خلاقیت او در مبارزه علیه رژیم ضدانسانی اسلامیست.

او که پس از سردادن شعار “خامنه ای ضحاک میکشیمت زیر خاک” به محض آزادیش از زندان اوین در چند قدمی درِ این زندان علیه خامنه ای شعار داد و  چند ساعت بعد مجددا دستگیر شد، در ۲۲ فروردین امسال با انتشار متنی از داخل زندان گفته بود تا زمانی که “حکومت اعدام اسلامی بر سر کار است و کاشفان فروتن چشمه و معترضین به استبداد، گروگان حکومت اسلامی هستند” در هیچ دادگاهی شرکت نخواهد کرد.

این بار نیز با دعوت مردم و خبرنگاران برای حضور داشتن در دادگاه علنی اش شیوه جدید و مهمی برای رسواکردن و به چالش کشیدن رژیم اسلامی ارائه کرده است.

رژیم اسلامی با قوانین سراسر ضدانسانی و جنایتکارانه اش که برگرفته از اسلام است، در مقابل مبارزات انسانهای بزرگی همچون سپیده وامانده و درمانده شده و در مخمصه گیر کرده است. هر واکنشی در مورد این فراخوان سپیده باعث رسوایی و شکست بیشتر رژیم اسلامی خواهد بود.

اگر رژیم اسلامی با حضور مردم در یک دادگاه علنی موافقت کند، مردم بیش از پیش با جزئیات پرونده سپیده، با اتهامات واهی، پوچ و بی اساس آشنا خواهند شد که رژیم اسلامی به سپیده قلیان بسته است و بر اساس آنها او را محکوم کرده است. اگر رژیم از حضور مردم در این بیدادگاه ممانعت کند، باز هم سیستم قضایی تماما ضد انسانی خود را افشا خواهد کرد.

روشن است که حکومت اسلامی به راحتی تن به برگزاری هر گونه دادگاه علنی برای مبارزی مثل سیپده قلیان نمی دهد اما به فرض چنین اتفاقی، باید هر چه بیشتر این فراخوان مهم و مبارزاتی سپیده قلیان را منتشر کنیم و برای حضور هر چه بیشتر در چنین دادگاهی سازماندهی کنیم. این اقدام نه تنها حمایت از سپیده بعنوان یک زن انقلابی و آزادیخواه است بلکه گامی بزرگ در انقلاب زن، زندگی‌، آزادی و تحقق سرنگونی هر چه زودتر رژیم فاسد جمهوری اسلامی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *