“مجازاتهای” شما و مبارزه ما – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“شعبۀ ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ ورامین یک زن را به اتهام افتادن شال از سر در خودرو، به عنوان مجازات تکمیلی به یک ماه شستن میت در غسالخانه علاوه بر جریمۀ نقدی محکوم کرد.”

به سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی نزدیک میشویم. ما خودمان را آماده میکنیم تا دستاوردهایمان را بسنجیم، سکوهای پرش مان را بررسی نمائیم، جسارت انسانهای شریفی را که آتش انقلاب را گرم نگه داشتند همچون آینه در برابر خودمان بگذاریم تا جسارت و شهامت را بینهایت کنیم  و نام گلهای پرپر شده ای چون مهسا را  برای ابد روی قلبهایمان حک کنیم و قول دهیم که انقلاب مهسا را به سرانجام میرسانیم. این رسالت ماست.

جمهوری اسلامی هم دارد رسالتش را انجام میدهد. دارند ارتجاعشان را با گشت و نیروهای سرکوب دوباره علم میکنند. یکی از مهمترین سنگرهای حکومت  حجاب است که توسط زنان با بی حجابی فتح می شود.  جانیان اسلامی برای باز پس گرفتن این خاکریز هر چه در توان دارند به کار گرفته اند. جریمه تعیین کردند؛ لایحه “عفاف و حجاب” ارائه دادند؛ مراکز کار و زندگی مردم را بستند، حتی پل عابر را پلمب کردند، ولی در مقابل عزم زنان مصمم کم آوردند. حریف آنها نشدند.

البته جمهوری اسلامی در ابتکارات ارتجاعی بی بدیل است. هر چه در انبان دارد ارتجاع مهوعی است که نظیرش را هیچ کجا نمیتوان یافت. از جمله “جریمه ها” و “تنبیه ها” توسط این حکومت همین شستن “میت” است. وقاحت اینها را حدی نیست.

شستن مرده یک شغل است. انسانهای شریفی از این راه امرار معاش میکنند. در یک جامعۀ انسانی حتما این حرفه به عنوان یک کار پر استرس، غم انگیز و تلخ، و یک کار سخت ارزیابی میشود. برای کارکنان این بخش مزایایی در نظر میگیرند. شاید تعطیلات بیشتر برای تمدد اعصاب، شاید گذراندن مرخصی در یک جای خوش آب و  هوا برای بازسازی روحیه و غیره را در نظر می گیرند. اما شستن مرده در ایران جمهوری اسلامی به عنوان مجازات، به عنوان تحقیر، برای ترساندن و زهر چشم گرفتن توسط دستگاه قضایی مورد استفاده قرار میگیرد. واقعا شرمتان باد!

در سالگرد انقلاب مهسا، انقلاب زن زندگی آزادی، پیمانمان برای به زیر کشیدن رژیم شکنجه، سرکوب، تحقیر، رژیم کودک کش، رژیم ضد زن و ضد شادی، رژیم  ضد هر آنچه نشانی از زیبایی دارد را  مستحکمتر میکنیم. جامعه ای میسازیم که مردم در آن سعادت، آزادی، امنیت و رفاه را تجربه کنند. جامعه ای که در آن همگان حرمت و کرامت انسانی داشته باشند. ایستاده ایم تا پایان!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *