در گرامیداشت سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به سالگرد قتل مهسا ژینا امینی و شروع انقلاب زن زندگی آزادی نزدیک می شویم. گرامیداشت این انقلاب گرامیداشت دستاوردهایی است که این انقلاب بهمراه داشته است. سال گذشته چند هفته بعد از شروع اعتراضات، معترضین از آن به اسم انقلاب یاد کردند چرا که می خواستند که با انقلاب نامیدن اعتراضات عزم و جزم خود را برای تغییرات ریشه ای و بنیادی در جامعه به نمایش بگذارند. ثابت شد که انقلاب مطلوب ترین راه سرنگونی جمهوری اسلامی و بهترین راه حل برای ایجاد تغییرات ریشه ای و اساسی است. سپس همین تمایل در شعارها و مطالبات انسانی انقلاب که در منشور مطالبات حداقلی بیست تشکل صنفی و مدنی و مطالبات پیشرو زنان و کیفرخواست فعالین اجتماعی علیه اعدام و دستگیری و شکنجه متعین شد.

این انقلاب مبتکر ایجاد تشکل هایی متشکل از جوانان محلات، دانشجویان، فعالین زنان و غیره بودکه شعله های این انقلاب را با تدارک و سازماندهی گروهی و فراخوان به اعتراضات متعدد مشتعل تر ساختند. این انقلاب با فتح سنگر حجاب و با بی حجابی گسترده زنان رژیم اسلامی را به ستوه آورد و راه را برای پیشروی های بیشتر باز کرد. این روحیه هر چه بیشتر در مردم تقویت شد که می توانند رژیم اسلامی را به نیروی خود سرنگون کنند. این انقلاب با بازتاب جهانی وسیع و گسترده خود باعث رسوایی بیشتر جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی شد. …

سالگرد انقلاب فرصتی هست که ما نیروی تازه‌ای به این انقلاب بدهیم و شاهد موج جدیدی از انقلاب باشیم. جامعه ایران بعد از اتفاقاتی که یک سال پیش افتاد هیچ وقت دیگر به عقب برنمی‌گردد. آن چیزی که در مقابل ما هست جلو رفتن و پیشرفت کردن است. و این پیشرفت در گرو این هست که بخش های مختلف مردم دستشان را در دست هم بگذارند و خودشان را سازمان بدهند و با شفافیت هر چه بیشتر پرچم تمامی خواست‌های انسانی خود را بلند کنند.

بهترین فراخوان برای گرامیداشت سالگرد این انقلاب این است که در تدارک اعتصابات و اعتراضات سراسری، دست کشیدن از کار و آمدن به خیابانها باشیم و محلات و آرامستان ها را در همبستگی با خانواده های جانباختگان انقلابِ زن زندگی آزادی صحنه پرشور ترین اعتراضات کنیم. به این امید که دومین سالگرد انقلاب، سالی باشد که ما بتوانیم بر رژیم تبهکار اسلامی پیروز شویم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *