فروپاشی اقتصادی و رگ گردن رژیم – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم شورای اسلامی: “دولت با این قبیل آمارسازی‌ها نمی‌تواند واقعیت را پنهان کند. او تاکید کرد که: “شیرازه اقتصاد کشور از هم پاشیده شده است و این حجم از نقدینگی، چاپ اسکناس و تورم، منجر به این شده که فروپاشی اقتصادی از رگ گردن به ما نزدیک‌تر باشد.”

نگرانی ها و افشاگری های از این نوع مدتهای مدیدی است دیگر مردم را متحیر نمی کند که چگونه ممکن است کارگزاران یک حکومت اینچنین بی پرده از ضعف و زبونی خود پرده بردارند. واقعیت سرنگونی جمهوری اسلامی از رگ گردن به مردم ایران نزدیکتر است. با این وجود اعتراف به وضعیت بحرانی و خطر سرنگونی از درون صفوف حکومت بی دلیل نیست.

بعضا به باند در قدرت نصیحت می کنند با بی حجابی کنار بیاید و اینطور استدلال می کنند زنان با رسیدن به بی حجابی دست از اعتراضات هر روزه بر میدارند و با دست یافتن به خواسته خود از مبارزه کنار می کشند. بعضا هشدار میدهند که اگر با آمریکا مدارا نشود این اقتصادِ از هم پاشیده به زودی فرو می پاشد، پس چه بهتر زودتر دست به کار شده و جام زهر پایان “دشمنی با آمریکا” بالا کشیده شود.

مدارا و سازش در هیچ جبهه ای برای حکومت ممکن نیست. اینها یادشان رفته است که با حکومت در هم شکسته شده و شکست خورده صلح نمی کنند، فقط زیر ورقه تسلیم بی قید و شرط امضا می گذارد. عقب نشینی در هر عرصه، از سیاست و فرهنگ و اقتصاد برای حکومت اسلامی یعنی گشودن بیشتر دروازه برای هجوم بیشتر مردمی که انقلاب را راه رهایی خود میدانند. انقلاب هر عقب نشینی حکومت را به فرصتی برای سرنگونی تبدیل می کند. این جمله وصف حال حکومت اسلامی است: “مرده ای که راه می رود.”

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *