قرآن سوزی و ضرورت دفاع از آزادی بیان – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دولت سوئد و دانمارک در پی اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوزاندن قرآن و آنچه “توهین به ادیان و مذهب” تلقی می کنند هستند. ظاهرا تصمیم این دو دولت بر مبنای “نگرانیهای امنیتی”، “حفظ امنیت شهروندان”، “پیشگیری از حملات تروریستی” و این ادعا که “چنین اقداماتی بسود افراطگرایان تمام میشود” قرار دارد. همچنین سوئد اکسیون قرآن سوزی سلوان مومیکا، مهاجر عراقی را اقدامی “اسلام‌‌هراسانه” نامیده و تصمیم به بازنگری مجوز اقامت وی گرفته است.

نگاهی کوتاه به این استدلالات، پوچی و بی مایگیشان را نمایان میسازد. اگر این حضرات واقعا نگران امنیت شهروندان و ساکنین کشور خود بودند باید بجای مماشات با نیروهای اسلامی با تمام قوا به دفاع از حقوق پایه ای شهروندان، از جمله حق آزادی بیان می پرداختند. این دولتها، بنا بر منافعشان، به جای قربانی از جلاد به دفاع برخاسته اند. بنا بر منطق این حضرات، برای نمونه، مسبب قتل عام شارلی اَبدو نه جانیان اسلامی، بلکه خود هنرمندان به قتل رسیده هستند.

نیروهای تاریک اندیش اسلام سیاسی برای حمله به حقوق افراد و به خاک و خون کشیدن و تباه کردن جامعه، قتل عام، شکنجه، تجاوز، نسل کشی، سنگسار و دیگر وحشیگری هایشان نیازی به سوزانده شدن “کتاب مقدسشان” ندارند. مگر مهسا ژینا و دهها زن و مرد و کودک دیگری که طی اعتراضات انقلابی زن زندگی آزادی توسط آدمخواران اسلامی به قتل رسیده اند قرآن سوزانده بودند؟ مگر زنان و دختران ایزدی در عراق که توسط داعش به اسارت درآمده و بعنوان برده جنسی در بازار خرید و فروش می شدند به باورهای خرافی این دشمنان زندگی توهینی کرده بودند؟ مگر دختران افغانستانی که بدست طالبان از تحصیل و زندگی اجتماعی محروم گشته اند سنت و مذهب این جانیان را تحقیر کرده اند؟

نه جنابان محترم! حمله بیشرمانه شما به حق آزادی بیان به بهانه جلوگیری از توهین به مقدسات دفاع از و توجیه جنایات این آدمخواران اسلامی است. مردم حق دارند که نارضایتی خود از هر گونه باور دینی، ملی و خرافی را به هر شکل ممکن بیان کنند. و مردم در کشورهای اسلامزده و در راس آنان زنان، جوانان و مردم ایران آستین بالا زده اند که نقد عملی خود از مذهب و خرافات و بگور سپردن اسلام و تمامی “مقدسات” آن را به اتمام برسانند. انسانهای جان به لب رسیده از وحشیگری اسلامی، این لاس زدن سیاسی شما با دشمنان انسانیت و تمدن را فراموش نخواهند کرد. شرمتان باد!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *