کارزار علیه “شکنجه دارویی” – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمهوری اسلامی از بدو روی کار آمدن برای ‌کنترل جامعه دست به سرکوب و اعدام زده است.

کشتار و اعدام و حذف فیزیکی زندانیان سیاسی و معترضین در جامعه یکی از اهرم هایی است که سالهاست جمهوری اسلامی برای سرکوب جامعه به آن متوسل شده است. با اوج‌ گرفتن اعتراضات چه در سطح جامعه ایران ‌و چه در عرصه جهانی علیه اعدام، رژیم از ترس این اعتراضات و سبک کردن فشارها، و برای کم کردن هزینه سیاسی سنگینی که هر اعدام تا به حال داشته است، به روش بشدت ضد انسانی دیگری، مثل تبعید به مراکز روان پزشکی و بستری اجباری و استفاده از داروهای روان گردان و شکنجه دارویی برای حذف فیزیکی معترضین متوسل شده است.

بازداشت و‌ فرستادن زندانیان به بیمارستان‌های روان پزشکی و شکنجه آنان با استفاده از داروها در دهه‌های گذشته هم مورد استفاده قرار گرفته است. اما استفاده از این روش برای شکنجه زندانیان بطور خاص از شروع انقلاب “زن، زندگی، آزادی” توسط رژیم اسلامی و‌ قوه قضائیه جنایت پیشه به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است.

اعزام هاشم خواستار، کیانوش سنجری، سکینه پروانه، لیلا میرغفاری، هنگامه شهیدی، ملیکا قره‌گوزلو، میثم بهرام آبادی و زهرا جباری به چنین مراکزی قبلا رسانه ای شده است. بهنام محجوبی در سال ۲۰۲۰ دستگیر و به بیمارستان امین آباد منتقل شد و در فوریه ۲۰۲۱ بر اثر تزریق اجباری داروها و تزریقات ناشناخته درگذشت.  انتقال سامان یاسین خواننده رپ اعتراضی به بیمارستان روان پزشکی ‌‌و استفاده از داروهای روان گردان هم یک مورد دیگر است.

‌جان زندانیان ‌سیاسی در معرض خطر جدی است. رژیم برای از بین بردن فیزیکی زندانیان سیاسی از شکنجه دارویی، این قتل خاموش، عامدانه و هدفمند استفاده می‌کند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، علیه این جنایات جمهوری اسلامی کارزاری را به نام “شکنجه دارویی، قتل خاموش دولتی” اعلام کرده است.

ضروری است که تمام کسانی که با این روش شکنجه شده اند و یا کسانی را میشناسند که اینگونه شکنجه و کشته شده اند، اطلاع رسانی کنند و به این کارزار علیه “شکنجه دارویی، قتل عمد خاموش دولتی” بپیوندند. میتوانیم با هم اجازه ندهیم که این بار صدای زندانیان سیاسی با شکنجه دارویی، این قتل خاموش دولتی، خاموش شود.

با اطلاع رسانی علیه این جنایت حکومت اسلامی، قدمی دیگر برداریم برای به محاکمه کشاندن سران جمهوری اسلامی در دادگاهای بین المللی و نابودی جمهوری اسلامی.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *