مشکل بی برقی و راه حل حکومتی – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، از امکان تعطیلی مجدد ادارات به دلیل گرما خبر داده و گفته است: اگر دمای هوا از دامنه مشخصی بالاتر برود، باز هم پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد بود. این بدان معناست که اوضاع برق بحرانی‌تر خواهد شد.

تولیدکنندگان برق می‌گویند راندمان تولید در برخی از نیروگاه‌ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. برخی از مقامات هم اذعان کرده اند که تعطیلی راه حل نیست.

در چنین شرایطی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، شال و کلاه کرده و در سفر اخیرش به پاکستان بخشی از پروژه انتقال برق پُلان به جیوانی را افتتاح کرد و وعده داد که صادرات برق به پاکستان کماکان ادامه خواهد داشت . ناگفته نماند که ایران سالانه حدود هزار مگاوات برق به پاکستان و عراق صادر می‌کند که این رقم در سال گذشته ۵۰۰ مگاوات گزارش شده است.

مقامات حکومتی خود را به کری و کوری زده اند تا نه فریاد مطالبات مردم را بشنوند ونه فقر، بیکاری، تن فروشی، عضو فروشی، جنین فروشی، قبرخوابی، کارتون خوابی و هزاران مشکل دیگرمردم را ببینند. زمین، آب، برق وهمه چیز را میفروشند تا زمان بیشتری بخرند. زمانی برای چپاول بیشتر از طریق وحشیانه ترین ابزارهای موجود. ترس از دست دادن قدرت و سفره رنگین منابع مختلف ثروت آن مملکت چنان وحشت زده اشان کرده که بدون شرم دست به تاراج زده اند، بخشی از بودجه دولت را صرف مراکز سرکوب و سپاه و تهیه انواع سلاحهای گرم وسرد میکنند، بخشی را در اختیار مراکز دینی جهت ترویج جهل و حماقت قرار میدهند تا بخیال خود جامعه را مرعوب کنند و بخش دیگر را در کیسه های گشادی که هر کدام برای روز مبادایشان دوخته اند سرازیر میکنند.

روشن است که قطع برق در گرمای بی سابقه، به گرمازدگی و عوارض ناشی از آن محدود نمیشود. بیمارستانها، ادارات، مدارس، مراکز کسب و کار، کارخانجات، تولید کنندگان دارو، رستورانها و حتی لوازم الکترونیکی خانگی و هر انچه که کارکردش به این نیروی حیاتی وابسته است دچار آسیبهای جبران ناپذیر میشود.

ما مردم نیز باید بی برقی را هم به عرصه ای برای ادامه مبارزات و تلاش برای به زیر کشیدن این رژیم دزد سالار تبدیل کنیم. حتی از تاریکی های شبانه هم استفاده بهینه کرده و اعتراضاتمان را هر چه وسیعتر سازمان دهیم. برای رسیدن به پیروزی باید از هر فرصتی استفاده کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *