حکومت قاتل کولبران و پاسخ مردم پاوه! – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در شامگاه یکشنبه ١۵ مرداد در اثر حمله وحشیانه نیروهای انتظامی حکومت اسلامی به تعدادی از کولبران در منطقه مرزی شوشمی شهر نوسود (استان کرمانشاه) آسو کریمی، کولبر ٣٩ ساله، از ناحیه سر زخمی و پیکر بیجانش پس از نزدیک به ١٩ ساعت پیدا میشود. نُه کولبر دیگر هم به شدت زخمی میشوند.

با خبر انتقال جسد بی جان آسو کریمی به غسالخانه پاوه، سه هزار نفر از مردم مبارز پاوه به نشانه اعتراض به زخمی و کشته شدن کولبران؛ منجمله آسو کریمی تجمع کردند. نهادهای امنیتی پیکر آسو کریمی را به بهانه نبود پزشک قانونی در شهر پاوه ربوده و به مکان نامشخصی منتقل و شبانه وی را دفن میکنند.

ترس و وحشت رژیم قاتل کولبران از تجمع اعتراضی و انقلابی مردم پاوه واقعی است. این تجمع پر قدرت ادامه خیزش مردمی ده ماه گذشته است که ما بکرات بر متن انقلاب زن زندگی آزادی در شهرهای ایران و از جمله در شهرهای پاوه، مهاباد، دیواندره، نوسود، سنندج و سقز شاهد آن بوده ایم.

جمهوری اسلامی مسئول مستقیم کشتن و زخمی شدن کولبران است. مردم شهرهای کردستان باید در محکومیت جان باختن کولبران دست به اعتراض عمومی بزنند! کشتار ۶١ نفر از کولبران در شش ماه اول سال جاری میلادی، جنایت آشکار حکومت ضد مردمی اسلامی است.

نباید اجازه دهیم بیش از این کارگران بیکار که از قبل میراث شوم این حکومت اجبارا به شغل کولبری روی می آورند کشته شوند. کار یا بیمه بیکاری، شعار و خواست همه کولبران است. با مبارزه متحدانه، علیه جهنمی که حکومت اسلامی بوجود آورده است بمیدان بیاییم. راه حل پایان دادن به کولبری و بیکاری و استثمار و دستیابی به زندگی و کرامت انسانی، سرنگونی جمهوری اسلامی و پایان دادن به سیستم چپاول و بردگی مزدی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *