پرواز قیمت ها و پایان فصل خزان مردم – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد تورم گوشت قرمز ۸۶ درصد، مرغ ۸۲ درصد و لبنیات ۸۰.۹ درصد است. بر اساس آمار رسمی، میانگین هزینه خانوارها هم در خرداد امسال نسبت به خرداد پارسال ۴۸.۵ درصد افزایش یافت.

گفتن از گرانی ها و نوشتن از صعود قیمت ها شاید تکرار ملال آور واقعیتی باشد که کسی دوست نداشته باشد مدام در برابر دیدگانش قرار بگیرد و در گوشش تکرار شود. آن بخش عظیم جامعه که طبق آمار اعلام شده فقط سه کیلو گوشت در سال مصرف می کند با شکم گرسنه خود می فهمد که کمبود پروتئین و حسرت از کمبود مواد غذایی یعنی چه و نیاز به آمار و ارقام ندارد. آنچه که این مردم میخواهند بدانند این است که آیا پایان این کابوسِ فقر و فلاکت اقتصادی فرا خواهد رسید یا فقط حسرت است که می شود بجای نان و گوشت و مرغ خورد؟

بیان و تکرار درد، مرهمی بر زخم هیچ کس نیست، فقط ذکر مصیبت است که گوینده در بهترین حالت می خواهد وجدان معذبش را خلاص کند و به خود و دیگران بگوید من وظیفه ام را انجام داده ام. درد را گفتم و مسببین این کابوس و بلایای اجتماعی را به باد دشنام و “نفرین” گرفتم.

هدف ما، اما فقط بیان درد نیست. ما انقلابیون، آزادیخواهان و برابری طلبان بیان درد را به سلاحی تبدیل می کنیم که فقر و نابرابری را براندازیم. ما این مردم را که اسیر چرخه گرسنگی و بی غذایی و سوء تغذیه اند را متحد می کنیم و اوج قدرت و توان سیاسی و اجتماعی اش را در مقابل دیدگانش قرار میدهیم. ما گفتیم و باز هم می گوییم و از تکرار بی وقفه این گفتن ها و متحد کردن ها و سازمان دادنِ اعتراضات و اعتصابات اصلا خسته نمی شویم که فقر به تنهایی باعث بر انداختن جانیان و غارتگران زندگی نمی شود. این اتحاد و مبارزه و تشکل است که می تواند قیام سازمان دهد و انقلاب را به پیروزی برساند. این مسیری است که پیمودیم و به این منظور حزب تشکیل دادیم. حزب کمونیست کارگری محصول این نبرد طبقاتی برای زندگی است. و حالا همه با هم در دل انقلاب زن زندگی آزادی شمشیر می زنیم تا حکومت اسلامی سرمایه داران غارتگر را سرنگون کنیم.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *