مسئول جنایت شاهچراغ جمهوری اسلامی است – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تیراندازی در شاهچراغ شیراز در روز یکشنبه ۲۲ مرداد منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از جمله یکی از خادمان شاهچراغ شد. خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه ادعا کرده است که ۱۰ نفر در ارتباط با این واقعه بازداشت شده اند که همه­ آنها اتباع کشورهای دیگری هستند. هیچ جریانی مسئولیت این حمله را بعهده نگرفته است ولی مقامات جمهوری اسلامی این حمله را به داعش نسبت داده اند. اما صرفنظر از اینکه عامل مستقیم حمله از مزدوران داعش باشد یا نه، مسئول این واقعه خود جمهوری اسلامی است.

تنها جریانی که از این واقعه و اتفاقات مشابه نفع میبرد یا لااقل تلاش میکند از آن استفاده کند، جمهوری اسلامی است. آلوده کردن فضای سیاسی، منحرف کردن اذهان مردم، پلیسی تر کردن محیط زندگی مردم، به حرکت درآوردن قشر متعصب هواداران حکومت و آماده کردن زمینه برای شکنجه و اعدام از جمله اهدافی است که جمهوری اسلامی در این اتفاقات دنبال میکند. آتش سوزی در اوین و حمله قبلی در شاهچراغ در مهر و آبان سال قبل دو مورد مشابه بودند که رژیم تلاش کرد با استفاده از آنها فضای سیاسی را مسموم و منحرف کند. بعلاوه حتی اگر حمله روز گذشته توسط داعش و نه خود حکومت صورت گرفته باشد، باز هم چیزی از مسئولیت حاکمان جنایتکار کم نمیکند. حکومت اسلامی پیشقراول داعش است، اگر جمهوری اسلامی نبود این تخم و ترکه های اسلامی و از جمله مزدوران سلفی نیز که در هفته های گذشته در سنندج و سقز دست به جنایت زدند موجودیتی نداشتند. بیجهت نیست که در جریان این اتفاقات مردم انگشت اتهام را بلافاصله به طرف جمهوری اسلامی نشانه میروند. مردم بخوبی این حکومت را شناخته اند و میدانند که هر توطئه و جنایتی از آدمکشان حاکم بر میاید.

پایان دادن به این جنایات و این ناامنی ها تنها و تنها از طریق سرنگونی حکومت نکبت اسلامی میگذرد. جمهوری اسلامی تلاش میکند که اذهان مردم را به طرف دشمنان دیگری منحرف کند اما این جنایات به درست خشم و نفرت مردم را علیه خود جمهوری اسلامی تشدید میکند. اگر حکومتیان استاد جنایت و توطئه اند، توده های وسیع مردم نیز درسهایی بسیار گرانبها و فراموش نشدنی در مبارزه علیه جمهوری اسلامی و بویژه در جریان انقلاب زن زندگی آزادی آموخته اند و در مقابل هیچ توطئه ای هدف خود را که سرنگونی جمهوری اسلامی است گم نمیکنند. «دشمن ما همینجا است» یکی از شعارهای کلیدی مردم و نشانه هوشیاری سیاسی بالای جامعه است. پایان جمهوری اسلامی پایان دار و دسته های مختلف تروریست اسلامی نیز هست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *