امداد غیبی شاهچراغ – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز یکشنبه ۲۲ مرداد حمله مسلحانه دیگری در شاهچراغ شیراز خبرساز شد. مقامات حکومتی کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۷ نفر را به اطلاع عموم رسانده اند. همزمان تسنیم خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران با انتشار عکس و ذکر نام، بر اساس “شنیده‌ها” از منابع خود نوشته که مهاجمِ دستگیر شده، “تاجیک‌تبار و اهل ولایت بدخشان” است.

بعد از این عمل تروریستیِ آشکار مقامات امنیتی جمهوری اسلامی اعلام کرده اند با تمام قوا وارد عملیات شناسایی “تروریستها” می شوند و برقراری “امنیت” را تضمین می کنند. احمد وحیدی، وزیر کشور، در تماس با استاندار فارس خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای “حفظ آرامش اجتماعی” شد.

تاکنون هیچ گروه تروریستی خارج از دایره جمهوری اسلامی این مسئولیت را برعهده نگرفته است. هر چه باشد ترور شاهچراغ  می تواند کاریکاتوری از یک امداد غیبی و یک مائده الهی برای جمهوری اسلامی باشد.

شیراز یکی از اصلی ترین کانون های انقلاب زن زندگی آزادی است و سران حکومت سخت در وحشت از حضور پُر رنگ مردم در تظاهرات های ضد حکومتی در دور اول این انقلاب بوده اند. مردم شیراز دوش به دوش همه مردم ایران خواب حکومت را آشفته و به کابوس تبدیل کرده اند. این در حالی است که مردم بطور گسترده خود را برای ۲۵ شهریور، سالگرد قتل مهسا امینی، که بدست جلادان اسلامی کشته شد آماده می کنند. در این اوضاع یک عملیات تروریستی این امکان را بوجود می آورد که فضای شیراز تغییر کند و یک جو پلیسی سنگین در این شهر برقرار گردد. لااقل آرزوی سران حکومت این است که با این ترور بتوانند با بگیر و ببند و تهدید و گسیل بیشتر نیروی سرکوب فضای اعتراضیِ یکی از کانونهای انقلاب را  خنثی کنند.

با این تحلیل از اینکه جمهوری اسلامی از چنین عملیاتهای تروریستی سود می برد، مردم در سطح گسترده انگشت اتهام را بسوی تروریست های جمهوری اسلامی نشانه رفته اند. ماشه را هر کس که چکانده باشد، با تمام قوا باید به سوی سرنگونی جمهوری اسلامی به پیش رفت. ۲۵ شهریور روز اعلام عمومی تظاهرات و اعتراضات و اعتصابات است. این روز شروع دور دوم انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. ترور از جانب حکومت یا هر گروهی که باشد نمی تواند خللی در اراده مردم برای سرنگونی این رژیم تروریست بوجود بیاورد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *