شکر خوردنهاى سران رژیم! – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی گفت از نقض حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها، حقوق زندانیان، حقوق روزنامه‌نگاران و حقوق زنان و کودکان در بریتانیا نگران و ناراحتیم.

بیائید یک به یک نکات بالا را خلاصه وار بررسى کنیم:

حقوق بشر اسلامى در مقابل حقوق بشر مورد قبول و رعایت دول اروپایى در یک مبحث نمیگنجند. حقوق بشر اسلامى یعنى بى حقوقى کامل زن، کودک و همه شهروندان. نمونه ایران، افغانستان و عربستان گویا است.

در انگلیس مورد بحث، هر سال به یُمن مبارزات اجتماعى هر روزه، این قوانین بیشتر به دولتها تحمیل میشود. حقوق اقلیتها در ایران مثل آب خوردن نقض میشود. هیچ یک از مردم منتسب به اقلیتهاى ملى، نه حق آموزش به زبان مادرى دارند و نه امکانات آن را. ولى بعنوان مثال در ویلز تمامى ادارات به دو زبان ویلزى و انگلیسى اداره میشوند.

حقوق زندانیان را بررسى کنیم. براى حداقل ٧٠ سال گذشته قانون اعدام از قوانین جزایى این کشور کنار گذشته شده است. کنوانسیونهاى بین المللى رعایت حقوق زندانیان هم امضا شده و هم رعایت میشوند.

اظهار نظر این آدمک در مورد حقوق روزنامه نگاران دیگر جوک سال است. رکورد بیشترین تعداد روزنامه نگاران زندانی در دنیا در اختیار رژیم اسلامى ایران است. نمونه هاى اخیر نیلو فر حامدی و الهه محمدی را فراموش نمی کنیم.

حقوق زنان را بررسى کنیم. واقعا شرم آور است. ۴۴ سال آپارتاید جنسى را بصورت سیستماتیک به نصف جامعه ایران تحمیل کرده اید و هنوز لایحه “عفاف و حجاب” را نمیتوانید به شکل علنى به بحث بگذارید. باید به زور انقلاب زن زندگى آزادى نازید که شما ابلهان را به هذیان گویی انداخته است.

حقوق کودکان را بررسى کنیم. آمار کذایى خودِ این کریه صفتان نشان میدهد که ١۵ درصد کودکان در ایران، کودکان کار و خیابان هستند. دریغ از یک جو شرم. کجاى بریتانیا چنین آمارى در مورد کودکان را میتوان یافت. وقاحت هم حدى دارد.

خلاصه کلام، بریتانیا و آلمان و سوئد و آمریکا میتوانند هر چه که فکر کنیم باشند ولى این چه ربطى بشما دارد؟ هر رژیم را با قد و قامت و کارنامه خودش باید سنجید. کارنامه شما گندابى بیش نیست.

رفاهیات، قوانین ضد تبعیض آمیز، آزادى بى قید شرط بیان، رعایت حقوق مساوى براى تمامى شهروندان، آزادى آموزش به زبان مادرى، و بخصوص تضمین یک دنیای بهتر براى کودکان، کار ما سوسیالیستهاست. انقلاب زن زندگى آزادى پیش شرط این تحولات است. زنده باد انقلاب.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *