اربعین ۶ هزار میلیارد تومانی – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام گفت: “طی کمتر از دو سال مبلغ ۶۴ هزار میلیارد ریال صرف توسعه و تبلیغ راهپیمایی اربعین در این استان کرده‌ایم تا ماهیت شیعه را در سراسر گیتی به یک نماد تبدیل کنیم.”

طبعا این همۀ “جانفشانی” و “از خود گذشتگی” مسئولین حکومتی، از جمله حسن بهرام‌نیا در عالم گیر کردن شیعه نیست، اقدام “خداپسندانه” دیگرِ حکومت ایشان این خبر است: شهریور ماه سال ۱۳۹۷، روزنامه جهان صنعت در گزارشی استان ایلام را “پایتخت خودکشی” جهان معرفی و اعلام کرد شمار زیادی از مردم این منطقه به علت فقر زیاد و بیکاری از روی اجبار به زندگی خود پایان می‌دهند.

یک لحظه کلاه خود را قاضی کنید! کدام یک مهم تر است؟ پایان دادن به فقر و فلاکت و تنگدستی عمومی در استان ایلام و مهار این همه خودکشی در این استان بوسیله تامین زندگی مردم و از بین بردن بیکاری وسیع، یا تخصیص بودجه های میلیونی برای راهپیمایی اربعین؟ بستگی دارد از نگاه چه کسی به این قضیه نگاه کنیم. از نگاه حکومت فاسد اسلامی همین است که حالا در جریان است. اما واقعیت این است همه این حاتم بخشی ها برای بزرگداشت اربعین نیست. این بهانه ای برای بالا کشیدن میلیاردها دلار بیشتر از دسترنج مردم و سرازیر کردن به حساب خود و آقا زاده ها است. به منظور این غارتگری بی پایان باید اربعین را بزرگداشت و در چشم دنیا فرو کرد تا به این وسیله تروریسم در منطقه تقویت شود و در داخل هم از این بسیج نیرو بعنوان سلاح کشتار جمعی علیه مردم استفاده کرد.

از نگاه ما مردم و از منظر انقلاب زن زندگی آزادی درِ دکان مذهب و خرافات اسلامی را باید گِل گرفت. اسلام در ایران نه تنها فقط در دست آخوند جماعت که همچنین از دیرباز در دست طبقات حاکم منبع سرکوب و منبع پمپاژ خرافه و عقب ماندگی فرهنگی به منظور انقیاد سیاسی جامعه بوده است. انقیادی که محصولی جز فقر و فلاکت اقتصادی ببار نیاورده است. پیروزی انقلابِ ما شکستن و تسویه حساب کردن با همه آن موانعی است که سد راه سعادت و خوشبختی مردم اند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *