به مناسبت ۲۸ مرداد ۵۸ – عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اعمال اراده حاکمیت مردم و تشکیل شوراها در شهرها و محلات راهها و ابزارهای ادامه انقلاب ۵۷ در شهرهای کردستان و برای به پیروزی رساندن آن بود. خمینی که تاب تحمل پیروزی انقلاب ۵۷ را نداشت، در ۲۸ مرداد ۵۸ فرمان حمله به قلب تپنده این انقلاب  در کردستان را صادر کرد. کردستان مرکز مهم ادامه انقلاب ۵۷ بود. مردم ظهور خمینی را با فتوای “فرمان قیام نداده ام” تحت هیچ عنوان نپذیرفتند و به مبارزه خود ادامه دادند. از سوی دیگر سراسر شهرهای ایران تا سی خرداد شصت کانون مبارزات شوراهای کارگری و مبارزات زنان و دانشجویان در مقابل ارتجاع اسلامی خمینی و دارودسته اش بود.

جریان خمینی در وحشت از ادامه انقلاب به سرعت با تشکیل دولت موقت، با مضحکه رفراندوم، با راه اندازی گروههای اسیدپاشی به صورت زنان، با تجهیز باندی بنام سپاه پاسداران و غسل دادن ارتش شاهنشاهی، خود را برای تقابل با مردمی که برای یک زندگی انسانی و عاری از هر گونه ساختار دینی انقلاب کرده بودند و  خاندان سلطنت پهلوی را به زیر کشیده بودند آماده کردند. حکومت اسلامی با اتکا به بگیر و ببند، زندان و اعدام در سراسر کشور و حمله به کردستان در ۲۸مرداد ۵۸، بعد از  دو سال و نیم توانست انقلاب مردم ایران را شکست دهد اما علیرغم فرمان جنایتکارانه خمینی در ۲۸ مرداد ۵۸، کردستان نزدیک به  یک دهه همچنان سنگر انقلاب ناتمام ۵۷ باقی ماند.

در سالگرد ۲۸ مرداد ۵۸، روز فرمان خمینی برای حمله به کردستان، تلاش برای تحقق آرمانهای انقلاب ۵۷ که با شروع انقلاب زن زندگی آزادی در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ بار دیگر سربلند کرده است همچنان ادامه دارد. در حالی از کوبیدن یک انقلاب ناتمام یاد می کنیم که در یازده ماه اخیر کردستان و شهرهای سراسر کشور به میدان مبارزه زنان، جوانان و مردم برای پایان دادن به ۴۴ سال جنایت بدل شده است. در سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی مردم انقلابی عزم جزم کرده اند تا در دور دوم انقلاب برای به زیر کشیدن دستجات و باندهای اسلامی حاکم با قدرت تمام خیابانها را به تصرف خود درآورند.

در سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی مردم با اتحاد و همبستگی بی نظیر خود و با تجارب گرانبهایی که بدست آورده اند به حاکمان آدمکش اسلامی مجال نخواهند داد به حیات سیاسی خود ادامه دهند. شکست دادن و سرنگونی این نظام جهنمی توسط زنان، جوانان، کارگران و مردم امری حتمی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *