وحشت حکام اسلامی از دانش آموزان – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بر اساس لایحه موسوم به “حمایت از خانواده از طریق ترویج حجاب و عفاف”، دختران دانش‌آموز اگر سه مرتبه حجاب اجباری را رعایت نکنند، به نیروی انتظامی معرفی خواهند شد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، ادعا کرده بود که طبق این لایحه هیچ فرد زیر ۱۸ سال، حتی احضار هم نمی‌شود که معلوم شد طبق معمول دروغ بود و بی پایه!

سالهاست که رژیم اسلامی با اتکا و ارجاع به قوانین اسلامی، قوانینی متحجرانه و کاملا زن ستیزانه میخواهد نیمی از جامعه که زنان هستند را با ابزار حجاب سرکوب کند. اما در تمام این سالها زنان مبارز، مدرن، پیشرو و آزادیخواه این قوانین ارتجاعی را نپذیرفته اند و با آن مبارزه کرده اند و همچنان مبارزه را ادامه میدهند.

و حالا این مبارزه نابرابر بین جانیان اسلامی و زنان با شروع انقلاب “زن، زندگی، آزادی” به نسلهای جوانتر و دانش آموزان هم رسیده است. دختران دانش آموز چنان با جسارت و شجاعت حجاب، این پرچم ضدزن حکومت اسلامی و اسلام را پرت کرده اند و برای حقوق انسانیشان مبارزه کرده اند که عملا لرزه بر ستونهای رژیم اسلامی انداخته اند. این دختران دانش آموز کاری کرده اند که هر روزه مقامات رژیم اسلامی بر سر قوانین و لوایح مختلف برای هر چه بیشتر سرکوب کردن دختران بی حجاب و جرم انگاری در باره حق مسلم آنها به جان هم می افتند تا شاید بتوانند خودشان را از جنبش بزرگ زنان علیه حجاب اجباری نجات دهند، غافل از اینکه عمر رژیم از گورخاسته سر آمده و زنان برابری طلب نه تنها به عقب برنمیگردند بلکه هر روز دست آوردهای قویتر و بزرگتری را در زمین مبارزه با رژیم کسب میکنند.

مهم و حیاتی است که به انقلابی که زنان خط مقدم آن هستند بپیوندیم و با حمایت همه جانبه از زنان و انقلاب زن زندگی آزادی، وحشت این اوباش ضدزن اسلامی را به نابودی قطعی قدرتشان تبدیل کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *