مریم عباسی نیکو را آزاد کنید! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بیتا شفیعی، آن نوجوان شاهین شهری را به خاطر می آورید؟ همان دانش آموز شجاعی که در جریان اعتراضات علیه حملات شیمیایی به مدارس در شاهین شهر دستگیر شد در مقابل دادستان ایستاد و انگشت وسطش را به او نشان داد، اذیتش کردند ولی وقتی آزاد شد ما را به ایستادگی در مقابل رژیم دعوت کرد.

حالا خبر آمده است که مادر ایشان یعنی مریم عباسی نیکو که در تیرماه به جای دخترش دستگیر شده بود بعد از حدود ۵۵ روز بلاتکلیفی و بی حقوقی به “سب‌النبی” متهم شده است. اتهامی که مجازات آن اعدام است. و این بسیار هشدار دهنده است. یک منبع مطلع در این باره گفته است: “پرونده درمرحله‌ تحقیقات مقدماتی است و اجازه‌ حضور وکیل انتخابی را نداده‌اند و برای او از وکلای مورد تایید قوه قضائیه، یا وکیل تسخیری تعیین کرده‌اند.”

اگر می خواهیم که مریم عباسی نیکو به سرنوشت  “یوسف مهراد” و “صدرالله فاضلی زارع” که چندی پیش با  اتهام “سب النبی”  اعدام شدند دچار نشود باید از همین حالا دست به کار شد و برای نجات مریم عباسی نیکو بکوشیم.

تمام جرم مریم عباسی نیکو این است که مادر دختر شجاعی است که در مقابل این حکومت ایستاده است. گفته است از این حکومت نترسید، حکومت باید از ما بترسد. گفته است که وقتی در زندان هستیم شما صدای ما باشید. گفته است به خاطر شرکت در اعتراض پشیمان نیستم. زانوی این رژیم از اعتراضات جانانه چنین جوانان شجاعی خم شده است. مردم از این رژیم و دینش بیزارند. خون مردم را در شیشه کرده اند و انتظار دارند که مردم نقل و نبات نثارشان کنند. معلوم است که همه آرزو می کنند این حکومت و دینش از ریشه ور بیفتد. اینها جرم نیست. تعرض به مقدساتی که زندگی آسوده را از مردم دریغ کرده است عین آزادی بیان است.

بیتا شفیعی در اظهارات شجاعانه اش همه ما را نمایندگی کرد. حالا وقت آن رسیده است که ما نیز به کمک او و مادرش بشتابیم. ما همه بیتا شفیعی هستیم. ما همه مریم عباسی نیکو هستیم و نباید اجازه دهیم هیچ خطری این دو عضو خانواده بزرگ ما را تهدید کند. همه جا نام این دو عزیز و رفع اتهام و آزادی شان را فریاد بزنید. از همین حالا باید بجنبیم وگرنه فردا دیر می شود. مریم عباسی آزاد باید گردد!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *