عشق عشق است – سیما امینی از ایران

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در هفته های اخیر در کشورهای مختلف رژۀ افتخار رنگین کمانیها رنگ عشق ورزیدن آزاد را به خیلی از شهرها زد. مردمی با گرایشات جنسی متفاوت در خیابانها رژه رفتند، ترانه خواندند، رقصیدند، یکدیگر را در آغوش گرفتند و به جهان نشان دادند که عاشق شدن و عشق ورزیدن هیچ مرزی ندارد. نمایش این صحنه ها به من به عنوان یک همجنسگرا فرصتی داد تا خودم را باور کنم، به خودم افتخار کنم و تلاشم را برای ایجاد جامعه ای که در آن مجبور نباشم خودم و تمایلاتم را مخفی کنم چند برابر نمایم.

رژۀ رنگین کمانی ها نماد قدرتمندی از حق طلبی بود. نماد تمایلی انسانی که به جهان نشان داد همۀ مردم حق دارند احترام داشته باشند. حق دارند صدا و آواز خود را با هر رنگی، بلند کنند و به گوش دیگران برسانند. اما متاسفانه هنوز خشک مغزهایی که درونشان پُر از تعصب و نفرت هست پیدا میشوند که با اعمال خشونت آمیز و تبعیض آمیز، به تمایلات و هویت افراد حمله میکنند و حتی آدم میکشند. البته این نوع برخورد را ما از جانب حکومت جمهوری اسلامی نه تنها بسیار دیده ایم بلکه این حکومت جنایت علیه رنگین کمانی ها را رسما و علنا و قانونا اعمال میکند. اما دیدن و یا شنیدن این گونه خبرها در دنیای غرب را نمیتوان تصور کرد.  مثلاً مورد لورا ان کارلتون، یک مغازه‌دار زن در کالیفرنیا که پرچم رنگین کمان “پراید” را دم در مغازه‌اش قرار داده بود یک نمونه است. او به خاطر این اقدام، توسط یک مرد اعتراض‌کننده کشته شد. جسد او در فروشگاهش که با شلیک چندین گلوله‌ کشته شده پیدا شد و قاتل که سعی کرد از صحنه فرار کند،  پس از تیراندازی پلیس، جان خود را از دست داد.

در مقابل این اعمال نفرت انگیز و خشن باید انسانیت مترقی و مدرن قد علم کند و دست به اعتراض بزند. با جامعۀ LGBTQ+  باید همبستگی هر چه بیشتری شکل بگیرد. با تلاش مشترک میتوانیم یک جامعۀ برابر برای همه بسازیم.

مهم است که در سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی صدای رنگین کمانی ها هم باشیم. پرچم دفاع از حقوق آنها به دست توانای سازندگان این انقلاب باید بلند شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *