جواد روحی را کشتند! – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲خبر مرگ جواد روحی از معترضین انقلاب زن زندگی آزادی که در زندان نوشهر اسیر حکومت اسلامی بود موجی از غم و اندوه و اعتراض به این جنایت را برانگیخت. خبر کوتاه بود و اعلام شد: “او دچار تشنج شده  و پس از انتقال به  بیمارستان درگذشته است.”

مردم ایران یکپارچه این جنایت را به پای حکومت اسلامی نوشتند و عهد می بندند که جواب این جانیان را با تداوم مبارزه تا سرنگونی این حکومت بدهند. فضای سیاسی ایران و  واکنش هر کسی که این جنایت سازمان یافته را شنیده است، خشم و انزجار از جانیان اسلامی است.

در همین راستا سازمان عفو بین‌‌الملل در بیانیه‌ای خواهان “بازخواست کیفری” همه مقام‌‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی شد که “مظنون به نقش داشتن در جنایت علیه جواد روحی” هستند و دیده‌بان حقوق بشر به نقل از پژوهشگر ارشد ایران خود نوشته: “سوابق آشکار مقامات زندان‌های ایران در شکنجه و بدرفتاری با زندانیان، مرگ جواد روحی در زندان را مشکوک جلوه می‌دهد.”

جواد روحی یکی از سه بازداشتی نوشهر بود که به اعدام محکوم شده بودند.  جواد را در زندان مورد وحشیانه ترین شکنجه ها قرار دادند: سلول انفرادی، شلاق، ضرب و شتم، آویزان کردن، شوک الکتریکی، تهدید به مرگ، و تجاوز و خشونت جسمی. و همه این جنایات علیه یک زندانی سیاسی به خوبی آشکار می کند که او آگاهانه بدست شکنجه گران اسلامی به قتل رسیده است.

عکسی که از لحظات در کما بودن جواد عزیز منتشر شده است عینا شبیه به همان تصویری است که از مهسا امینی در حالت کما به دنیا مخابره شد و باعث کلید خوردن انقلاب زن زندگی آزادی شد. در آستانه یک سالگی این انقلاب انسانی ما مردم و همه ایرانیان در خارج از ایران عهد می بندیم نگذاریم خون ریخته شده عزیزانمان پایمال شود. ما مبارزه را تا سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه میدهیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *