مصدومان چشمی خار چشم حکومت - منظر دریاکناری

مصدومان چشمی خار چشم حکومت – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حضور مصدومان چشمی انقلاب زن زندگی آزادی بر مزار یلدا آقافضلی، مبارزی که راست‌قامت در برابر جمهوری اسلامی ایستاد و ابراز پشیمانی نکرد.

مهرداد آقافضلی، پدر یلدا، تصویری از حضور چند تن از مصدومان شلیک عامدانه به چشم بر سر مزار دخترش را به اشتراک گذاشت. هیچ‌یک از مصدومان چشم، از حضور خود در جریان خیزش انقلابی ابراز پشیمانی نکرده‌اند، همانطور که یلدا آقافصلی با افتخار گفته بود که بازجویان در پرونده‌اش نوشتند “متهم ابراز پشیمانی نکرد”.

حضور مصدومان انقلاب و خانواده‌های دادخواه بر مزار جان‌باختگان انقلاب، نشان از تداوم روحیه مبارزه و عزم آهنین جوانان و جامعه برای به پیروزی رساندن این انقلاب دارد. نیاز به انقلاب و تغییر در بنیادهای این زندگی که به دست حکومت اسلامی به تاراج رفته است آن‌چنان در جامعه ریشه دوانده است که هیچ درجه از خشونت جمهوری اسلامی یارای مقاومت در برابر این عزم و اراده اجتماعی را ندارد.

تداوم این انقلاب یک ضرورت است، یک نیاز برای زنده‌ماندن و نفس‌کشیدن و در انزوا ازبین‌نرفتن. به هر کجای این جامعه نگاه کنیم حقی از مردم خورده می‌شود. تا جایی که چشم کار می‌کند درد و عذاب اجتماعی زندگی این مردم را درهم‌پیچیده است. این جامعه می‌خواهد نفس بکشد و دیوارهای جهل و فقر و فساد و اختناق را بشکند و به هوای تازه برسد.

این جامعه با جوانانش، زنان و کارگران و معلمان و بازنشستگانش، با دانشجویان و دانش‌آموزانش یک تن واحد شده است، گلوله‌ای آتشین که هیچ سنگر جهل و جنایتی در برابرش دوام نمی‌آورد. در این جامعه مصدومان انقلاب زن زندگی آزادی در کنار مردم زاهدان و کردستان و آذربایجان قرار می‌گیرند تا با یاری کارگران و همه مردم مقاومت ارتجاع اسلامی را در هم بکوبند و رها شوند.

این مردم جمهوری اسلامی را از کرده خود پشیمان می‌کنند. نگاه‌ها به عقربه ساعت تاریخ دوخته شده است. طوفان انقلاب با قدرتی صدچندان عظیم‌تر از راه می‌رسد. این ضرورت تاریخی در ایران است و ما همه با هم هستیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *