چگونه به این جنگ پایان دهیم؟ - مصطفی صابر

چگونه به این جنگ پایان دهیم؟ – مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تردید نکنید. کس دیگری به نجات ما نخواهد آمد. اگر دنیا را به دست جریانات ارتجاعی نظیر اسلام سیاسی، جمهوری اسلامی، حماس و حامیانشان مثل پوتین و غیره و یا از آن طرف نتانیاهو و جنایت‌کاران همکارش و دولت‌های حامی‌اش بسپاریم، چیزی بهتر از این قتل‌عام‌ها و نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها و آب و دارو غذا بستن بر مردم بی‌گناه و زیر پا گذاران انسان و انسانیت نخواهیم دید.

اما اگر مردم آزاده و شریف در ایران، آمریکا، اروپا، اسرائیل، فلسطین و سراسر دنیا علیه این جنگ و طرفین آن و حامیانشان به میدان بیایند چنان قدرتی دارند که اوضاع را عوض کنند و چشم‌انداز روشنی مقابل بشریت قرار دهند.

برای مثال همه می‌دانیم، و مردم زاهدان هم شعارش را همین جمعه دادند، که “سر مار” تروریسم اسلامی که به جان مردم فلسطین و اسرائیل افتاده “در تهران است”. اگر مردم ایران با انقلاب زن زندگی آزادی سر مار را در تهران قطع کنند و آزادی و برابری و انسانیت را برقرار کنند، نه فقط خودشان را نجات داده‌اند که فضای سیاسی جهان را متحول خواهند کرد و به مردم فلسطین و اسرائیل یاری می‌رسانند که از شر حماس و در نتیجه امثال نتانیاهو که از خون جنایات حماس ارتزاق می‌کند رها شوند.

فوری‌ترین خواست‌هایی که بر پرچم اعتراض مردم آزاده جهان به این جنگ می‌تواند حک شود از جمله این‌هاست:

– آتش‌بس؛ قطع فوری جنگ و جنایت.

– آزادی فوری و بی‌قیدوشرط همه گروگان‌ها.

– ارسال فوری آب، غذا، دارو و سوخت و امکانات رفاهی به مردم غزه.

– اعزام کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل به منطقه جهت مستندکردن جنایات جنگی و به دادگاه کشاندن مرتکبین به این جنایات.

اینها البته فوری‌ترین خواست‌هاست. اما مسئله مهم و بسیار تعیین‌کننده‌ای که باید همه بخواهیم مقدمات اجرای آن فوراً فراهم شود همانا متحقق کردن طرح تشکیل دو دولت مستقل و متساوی‌الحقوق فلسطینی و اسرائیلی است.

با خواست‌های فوق در همه جای جهان باید علیه جنگ و جنایت و تباهی بپا خاست. در ایران البته هرگونه گسترش اعتراض علیه جمهوری اسلامی و تلاش برای پایین کشیدن این بختک اسلامی، گامی در جهت کمک به بشریت برای رهایی از منجلابی است که او را تهدید می‌کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *