عذاب الیمِ انسان بودن در ایران - کیوان جاوید

عذاب الیمِ انسان بودن در ایران – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انسان تحت حاکمیت جمهوری اسلامی یک موجود بیولوژیک خاص نیست که خواسته‌ها و امیال و نیازهای عمومی نوع بشر بخشی جدایی‌ناپذیر از حقوق طبیعی‌اش باشد. انسان در چهارچوب این حکومت به مسلمان، بهایی، مسیحی، یهودی و سنی، شیعی تقسیم می‌شود. برای این انسانِ تکه‌پاره شده بی‌حقوقی‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. در میان این تقسیم‌بندی بهاییان در ایران از همه بی‌حقوق‌تر و عذاب‌دیده‌تراند.

فاکت: خبرهای روز شنبه ۲۹ مهر حاکی از این است که دست‌کم “۱۴ واحد صنفی عینک و ساعت‌سازی متعلق به شهروندان بهائی” در گرگان توسط ادارهٔ اماکن پلمب شده است. این جنایت سازمان‌یافته حکومتی طی نزدیک به ۴۵ سال بی‌وقفه ادامه داشته و بعضاً تا مرز اعدام و زندان پیش رفته است. محرومیت از کسب‌وکار و تحصیل، دیگر به امری عادی برای این شهروندان تبدیل شده است.

بعدازاین تقسیم‌بندی انسان‌ها در لیست مذاهب و باورها، زمان آن فرامی‌رسد که اکثریت عظیم شهروندان به‌عنوان “طبقه تحت ستم” مورد شدیدترین حق‌کشی‌ها قرار بگیرند و از رفاه و خوشی، بهداشت و درمان و تحصیل محروم شوند. داستان تلخ زندگی این انسان‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود. این بشر حق داشتن مسکن مناسب ندارد و با دستمزد چندین برابر زیر خط فقر زندگی می‌کند، حق اعتراض و اعتصاب و تشکل ندارد. حق ندارد آزادانه بی‌خدایی‌اش، تمایل جنسی‌اش و نوع لباس پوشیدنش را انتخاب کند.

انسان در ایران به این دلیل که به دست یک حکومت ضد انسان گرفتار آمده است، دارد برای رهایی خودش می‌جنگد. این انسان اجتماعی که منافع مشترکی دارد قد علم کرده است تا هر چه ضدبشری است را به زیر بکشد و با خاک یکسان کند و انسانیت خود را بازیابد. انقلاب حاضر تبلور آن خواست‌های ساده، عمومی و بدیهی است که با شکست جمهوری اسلامی و برقراری یک جامعه آزاد و برابر انسانیت را پاس خواهد داشت. با پیروزی این انقلاب آدم‌ها نه بر اساس تعلقات فکری، ایدئولوژی و مذهبی و بی‌خدایی، که بر اساس نیازهای انسان قضاوت می‌شوند و در جامعه برآمده از دل این انقلاب آزادی و برابری و رفاه اموری عمومی خواهد بود. این دنیایی است که حزب کمونیست کارگری برای آن می‌جنگد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *