نماز اجباری، دانش آموزان ضد دین - میلاد رسایی منش

نماز اجباری، دانش آموزان ضد دین – میلاد رسایی منش

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزیر آموزش و پرورش حکومت اسلامی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که زنگ نماز در همه مدارس و در تمامی مقاطع تحصیلی الزامی و لازم الاجرا است. در این بخشنامه تاکید شده است که با توجه به “منویات علی خامنه‌ای” در بیانیه گام دوم انقلاب، “تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز” به عنوان اولویت فعالیت‌های پرورشی مدارس در نظر گرفته می‌شود.

حکومت اسلامی به اندازه عمرش سیاست های ضد مردمی‌ برای مهندسی فرهنگی جامعه، و بخصوص‌ شستشوی مغزی کودکان را هم به صورت قانون تصویب و هم آن را عملی کرده است، اما تماما نتیجه برعکس بوده است. تبلیغ برای رفتن به جنگ و شهادت، ترویج و شرط حجاب برای کودکان دختر برای رفتن به مدرسه، اجبار به قرآن خوانی و یادگرفتن مبانی فکری اسلامی و شیعی در مدارس، همگی مثالهایی از سیاست های ضد کودک و اسلامی، در جهت تربیت نسلی که سرباز حاکمیت باشند هستند.

نتیجه چهل سال سیاست پروپاگاندای اسلامی در مدارس ایران، امثال نیکا شاکرمی بوده است، که با بروز اولین بارقه های انقلاب زن زندگی آزادی، کف خیابان در تهران جلو‌چشم عوامل سرکوبگر حجابش را آتش زد. و میدانیم که نیکا فقط یک  نمونه از یک نسل بپاخاسته و یک جنبش وسیع علیه حجاب اجباری بود. در نتیجه، این قانون جدید را هم‌ صرفا باید در چهار چوب دست و پا زدن حکومت اسلامی  برای بقا دید و تحلیل کرد. فضای ضد مذهبی و ضد اسلامی، جنبش خداناباوران در ایران قوی تر و انقلابی تر از هر زمان دیگریست. انقلاب زن زندگی آزادی و شعارهایش نشان میدهد که استقرار یک نظام و جامعه سکولار در ایران نزدیک تر و دست یافتنی تر از همه تاریخ مبارزاتی مردم در ایران است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *