متجاوزین تبرئه، مبارزین زندانی - سهیلا دالوند

متجاوزین تبرئه، مبارزین زندانی – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

کیوان امام‌وردی، از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه و شورای صنفی دانشکده ادبیات است که در تابستان سال ۱۳۹۹ به اتهام تجاوز به ده‌ها زن بازداشت و به اتهام “افساد فی‌الارض” به اعدام محکوم شده بود. روز دوشنبه اول آبان ۱۴۰۲، حکم برائت این متهم به تجاوز از اتهام “افساد فی‌الارض”، بدون تشکیل جلسه رسیدگی از طرف شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب صادر شد و این شعبه قرار بازداشت وی را به ۳۰۰ میلیارد تومان وثیقه تبدیل کرد.

جای شگفتی نیست در کشوری که قوانینش بر ‌پایه تبعیض جنسیتی علیه زنان گذاشته شده، در زندان هایش از تجاوز علیه زندانیان به عنوان شکنجه استفاده میکنند، متجاوزین به زنان در هر سطحی نه تنها حکم برائت برایشان صادر میشود، بلکه قرار بازداشتشان به وثیقه تبدیل و‌نهایتا آزاد می‌شوند.

در تمام طول عمر ننگین حکومت اسلامی، زنان با قوانین ارتجاعی، مرد سالارانه و قرون وسطایی مورد یورش و سرکوب قرار گرفته اند و با هر قدمی که برای مبارزه با قوانین ضد زن و ارتجاعی برداشته اند، به شکل وحشیانه مورد هجوم قرار گرفته اند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگار شجاع بخاطر به تصویر کشیدن قتل مهسا امینی، توسط قاضی های جلاد بیدادگاهای اسلامی، مجموعا به ۲۵ سال حبس محکوم شدند. آرمیتا گراوند بخاطر بی اعتنایی به حجاب اجباری با تعرض و ضربه حجاب بانان وحشی حکومتی به کما میرود و خبرنگار راوی این جنایت بلافاصله بازداشت میشود. پوران ناظمی فعال حقوق بشر به اتهام محاربه محکوم می‌شود. مادران دادخواه آبان خونین ۹۸ به زندان محکوم می‌شوند. و اینها تازه گوشه ای از بیعدالتی دستگاه قضایی حکومت علیه زنان است.

جنایتی شبیه آنچه امام وردی مرتکب شده است، تنها در رژیمی که ‌پایه و اساسش قوانین تبعیض جنسیتی و‌مردسالارانه باشد ممکن است. تنها چنین رژیمی، خشونت و‌ تجاوز به زنان را رسمیت داده و متجاوز به زنان را تبرئه و آزاد می‌کند. در حالیکه مدافعان آزادی، برابری و ‌کرامت انسانی در دنیا با جوایز مورد استقبال و‌حمایت قرار میگیرند، در حکومت متحجر و نکبت بار اسلامی با احکام سنگین ضد انسانی زندان و ‌یا محاربه مواجه میشوند. در مقابل البته در ایران جمهوری اسلامی متجاوزین به زنان جایزه می گیرند!

تنها راه برون رفت و‌خلاصی از قوانین اسلامی، تبعیضات جنسیتی و نابرابری و توحش علیه زنان، نابودی رژیم زن ستیزاسلامی است که تماما بر اساس توحش، درنده خویی، سرکوب ‌و تبعیض علیه زنان بنا شده است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *