عمر خدا در دست مردم - سیاوش آذری

عمر خدا در دست مردم – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ابراهیم رئیسی در پاسخ به تجمع و اعتراض خانواده‌های بیماران خاص به کمبود دارو گفت “اولا عمر دست خداست، ثانیا خودمان سعی می‌کنیم بسازیم.”

پیشتر نیز، در دوره همه گیری کرونا و بدنبال حرام اعلام شدن واکسن های ساخت کشورهای غربی توسط خامنه ای، رژیم اسلامی اقدام به ساخت “دارو” و “واکسن” داخلی نموده بود که البته کارایی و توانایی آن بر همگان روشن است. همان موقع هم رژیم اسلامی برای گرم نگهداشتن دکان خرافه پراکنی و تحمیق دینی خود ادعا میکرد که دعا و صدقه و زیارت گور فلان حضرت و امام و امزاده نه تنها شفا بخش است، بلکه مومنین را در مقابل بیماریها و بلایا رویین تن مینماید. البته، نتیجه بلافصل چنین سیاستهای “بهداشتی” مبتنی بر این اراجیف درصد بسیار بالای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا و بیماری های جانبی بود.

اما علت اصلی چنین اراجیف گویی ها و سفسطه بافی ها تنها حماقت، جهالت و بلاهت نیست. معنی زمینی و واقعی این افاضات فراخواندن مردم به تسلیم در مقابل وضعیت فلاکتبار اقتصادی و اجتماعی موجودِ حاصل از اقتصاد دزد سالار رژیم اسلامی و تمکین به هر گونه کمبود، نداری، فقر و تیره روزی است. “عمر دست خداست” یعنی مرگ کارگر در “سانحه” کاری از انفجار معدن تا سقوط از ارتفاع کارگر ساختمانی، یعنی مرگ از فرط شدت کار، یعنی پشت بام خوابی، کارتن خوابی، گور خوابی، یعنی کودکان کار و خیابان، یعنی تن فروشی بدون داشتن کوچکترین حمایت قانونی و اجتماعی، یعنی فروش کلیه و دیگر اعضای بدن از سر فقر و ناچاری، یعنی محرومیت از پایه ای ترین حقوق انسانی؛ و از سویی دیگر این یعنی اختلاس های نجومی، رانت های میلیاردی، زمین خواری، جنگل خواری، رشوه خواری، چپاول ثروت جامعه و انتقال میلیاردها دلار به حساب های خارج از کشور، سودهای کلان برای آقازاده ها و آخوند میلیاردر ها؛ در یک کلام یعنی نگون بختی نود و نه درصدی ها در تقابل با سود و ثروت یک درصدی ها.

اما این اراجیف در میان مردم خریداری ندارد؛ مردم بر حقیقت امور و معنی زمینی این جملات واقفند و میدانند که تنها راه برون رفت از اوضاع فلاکت بار کنونی سرنگونی جمهوری اسلامی به قدرت انقلاب جاریشان، انقلاب زن زندگی آزادیست. سرنگونی رژیم اسلامی پیش شرط ساختن جامعه ای آزاد، برابر، شاد، مرفه و انسانی است. با پایان عمر جمهوری اسلامی عمر خدا نیز بسر خواهد رسید. دیگر ورق برگشته است: عمر خدا دست مردم است!

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *