از مهسا تا آرمیتا - محسن ابراهیمی

از مهسا تا آرمیتا – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بشدت میترسند. از مردمی میترسند که قتل مهسا را به جنبشی به عظمت دنیا علیه فاسدترین نظام حاکم در کره ارض تبدیل کرده اند. وحشت داشتند و دارند از اینکه خبر مرگ احتمالی آرمیتا، دختری دیگر از نسل بپاخاسته علیه حکام اسلامی، بازیگران انقلابی به بزرگی “زن، زندگی، آزادی” را مجددا به خیابانها سرازیر کند. هراس دارند از اینکه موج سهمگین تر انقلاب، این بار در پیکر یک سونامی ویرانگر، خیمه نظام اسلامی را در هم بکوبد. عمق و ابعاد ترس و واهمه شان را از همان روز شوم نهم مهر میشد دید. روزی که دختر نوجوان به کما رفته را به بیمارستان نظامی منتقل کردند و پیکر بیهوش او را با نیروهای امنیتی محاصره کردند. ترسشان از این بود که میدانستند انقلاب زن زندگی آزادی آنچنان قلبها را به هم نزدیک کرده است که میلیونها انسان، از لحظه به کما رفتن آرمیتای عزیزشان، چشم بر هم نگذاشته اند تا چشم گشودن مجدد دختر نوجوانشان را ببینند.

خبرهایی در رسانه ها می چرخد که برای ما مردم بپاخاسته ایران عمیقا غم انگیز و در عین حال بسیار نفرت انگیز و بسیار خشم برانگیز است.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران در باره آرمیتا خبر داده است که “با وجود تلاش‌های کادر پزشکی معالج، مرگ مغزی او قطعی به نظر می‌رسد”. خبرهایی هم از رفتار قاتلین زنجیره ای حاکم در قبال خانواده آرمیتا می چرخد شبیه رفتارهایی که در باره همه جنایتهایشان مرتکب شده اند: خانواده تحت فشاراست که پس از اعلام مرگ احتمالی آرمیتا، پیکرش در سکوت خبری به جعفرآباد کرمانشاه منتقل شود؛ تهدید شده‌اند که به هیچ وجه اطلاع‌ رسانی نکنند؛ و تنفر برانگیزتر از همه اینکه “دستورعلی خامنه‌ای است که آرمیتا از تهران به بیرون منتقل شود.”

سرقاتل اسلامی روی چه چیزی حساب کرده است که چنین دستوری به دستگاه امنیتی اش صادر می کند؟ میداند که برای روانه کردن نظام اسلامی به زباله دان، تهران مهم است. میداند مردم نهایتا بساط حکومتش را با تسخیر صدا وسیما، مجلس اسلامی، لانه قضات درنده، غار زامبیهای عمامه دار در شورای نگهبان و بالاخره بیت خود خامنه ای بر خواهند چید که همه در تهران مستقر هستند. اما مثل همه دیکتارتورها خودفریبی می کند. انقلاب ژینا-مهسا از تهران آغاز شد؛ در سقز زبانه کشید؛ راهی استانها شد؛ به تهران بازگشت و نهایتا کل ایران را فراگرفت. با این حساب، هیچ تاکتیک شنیع امنیتی، نخواهد توانست نظام اسلامی پوشالی و دیکتاتور مفلوکش را نجات دهد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *