بهائیان، وقتی انسان "اقلیت" می‌شود - کیوان جاوید

بهائیان، وقتی انسان “اقلیت” می‌شود – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خبر: نشست جانبی مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع آزار و اذیت‌های مداوم علیه اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران روز جمعه پنجم آبان‌ماه با حضور برخی از نمایندگان اقلیت‌های قومی و مذهبی در نیویورک برگزار شد. حاضران در این نشست با اشاره به افزایش سرکوب اقلیت‌ها در ایران اعلام کردند: “جامعه بین‌الملل باید تلاش‌های خود را برای مقابله با مشکلات اقلیت‌ها در ایران دوچندان کند.”

رفع آن نابرابریها و ستمهای ذکر شده در این نشست مجمع عمومی سازمان ملل تنها با انقلاب زن زندگی آزادی پاسخ قاطع می گیرد. انقلاب زن زندگی آزادی فقط یک اسم زیبا برای جنبش سرنگونی نیست. فقط برای این نیست که حکومت اسلامی برود و جای آن حکومتی بنشیند که هنوز انسان را تکه پاره و متعلق به قوم و قبیله و مذاهب گوناگون بداند. انقلاب حتی فقط بر سر رفاه نسبی مردم نیست. فقط برای این نیست که همه احزاب بتوانند آزادانه فعالیت کنند و تشکل‌های صنفی مورد پیگرد قرار نگیرند. هر حکومتی که ذره‌ای بویی از انسانیت بُرده باشد موظف است این کمترین حقوق جامعه را به رسمیت بشناسد.

انقلاب زن زندگی آزادی تیشه به ریشه همه نابرابری‌ها می‌زند. با اعدام مخالف است به این دلیل که اعدام وجود انسان را هدف قرار میدهد و برای حکومت انسانی هدف خودِ انسان است. با تقسیم انسانها به این یا آن اقلیت مخالف است چون انسان باید آزاد باشد بعنوان یک شهروند متساوی‌الحقوق از همه امکانات رفاهی و اجتماعی برابر برخوردار باشد. با تقسیم انسانها به اقلیت جنسی یا مذهبی مخالف است چون در جامعه برابر و انسانی این انسان است که از همه حقوق برخوردار است و تمایلات جنسی و اعتقادات فکری انسانها ذره‌ای حق آنها را کم یا زیاد نمی کند.

در ایران همه جامعه زیر ضرب یک حکومت مذهبی و مافیای اقتصادی خون‌آشام است. زن بودن جرم است و مکافات دارد. باور به ادیان غیر حکومتی باعث شدیدترین تبعیضات حکومتی می‌شود و گرایش جنسی انسان با زندان و سرکوب و اعدام پاسخ می گیرد. ما درگیر نظامی هستیم که مردم کار می‌کنند اما فقیر و گرسنه اند و آنها که از خون مردم می‌مکند، بر دریایی از ثروت تکیه زده‌اند.

انقلاب زن زندگی آزادی کل این بساط حماقت اسلامی و نظام اقلیت سرمایه‌داران را از ریشه بر می‌کند و انسانیت را جایگزین آن می‌کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *