از حجابتان خون میچکد - اصغر کریمی

از حجابتان خون میچکد – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ترانه علی‌دوستی: “از روسریِ زوری که در فیلم‌هایتان در حمام و اتاق خواب هم سر ما می‌گذارید، هنوز دارد خون می‌چکد، هنوز دارد خون می‌چکد. من پارچه‌ای که خواهرانم را کشت را، برای فیلم‌های شما به سر نمیکنم”. تودهنی دیگری از یک هنرمند شریف به قاتلان آرمیتا.

۴۴ سال است از حجاب اجباری‌تان خون میچکد. از اسلامتان و از دین و آیین‌تان خون میچکد. برای حفظ حکومت گندیده اسلامی‌تان آرمیتا را، مهسا و نیکا و هزاران هزار دیگر را کشتید. گل‌های بیشماری را پر پر کردید. میلیون‌ها آرزو را خفه کردید. و امروز همین حجاب و همین اسلام بلای جانتان شده است. بی‌حجابی و بی‌دینی، بنیادهای سیاسی و ایدئولوژیک حکومت‌تان را مورد هجوم قرار داده است. به فرمان خمینی‌تان حجاب را اجباری کردید تا پرده سیاهی روی جامعه بکشید و امروز با بی‌حجابی دوران‌ شومتان به پایان رسیده است. حجابتان مانند طناب دارتان دارد گردن خودتان را میفشارد.

بارها و از دهها سال قبل در مقابل ملی اسلامی‌ها و دیگرانی که شانه بالا میانداختند و میگفتند حجاب نوعی پوشش است، سنت است، مساله اصلی زنان نیست و هزار مزخرف دیگر می‌گفتند، گفتیم حجاب بیرق حکومت اسلامی و نماد اسلام سیاسی است. ستون اصلی نظام برای کنترل و به بند کشیدن کل جامعه است. فسیل‌های حاکم میدانستند که بدون زندانی کردن زنان در این پارچه “مقدس” حکومت‌شان برقرار نمیشود و رنگ و بوی اسلامی نمیگیرد. با اسید و شکنجه و زندان و اخراج و تبلیغات شنیع و رکیک هر بلایی توانستند به سر زنان آوردند تا بیرق سیاهشان را برافراشته نگهدارند. و امروز زنان و همه مردم بلند شده‌اند که این بیرق را بر زمین بکوبند. چنان جدال قدرتمندی علیه این پارچه خون‌آلود‌ جریان دارد که حکومت را به استیصال کامل کشانده و راه فراری برای آن نگذاشته است. گشت ارشادش را توی سوراخ کردند،‌ مراسم‌های محرم و غیر محرمش را با بی‌حجابی رنگ غیر اسلامی میزنند و با هر جنایتی علیه بی‌حجابی، طوفانی به پا میشود.

انقلاب ایران زنانه است و بی‌حجابی محور آن است. از دانش‌آموزان و هنرمندان آزاده تا دانشجویان و پزشکان، از گوهر عشقی تا سایر مادران و همسران جانباخته، از زنان جنوب شهری تا شمال شهری، از نویسنده و ورزشکار تا میلیون‌ها زن آزاده خانه‌دار یا شاغل بی‌حجابی‌شان را دارند به رختان میکشند تا بنیادتان را بسوزانند. با حجابی که از آن خون میچکد آمدید و بدون حجاب گورتان را گم میکنید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *