آرمیتا، آرمیتا، آرمیتا! - حسن صالحی

آرمیتا، آرمیتا، آرمیتا! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یکشنبه هفتم آبان ۱۴۰۲ پیکر بی جانش را در بهشت زهرای تهران به خاک سپردند. مردم نامش را فریاد زدند: آرمیتا آرمیتا آرمیتا! او فقط هفده سال داشت و امید و آرزوهایش را یک رژیم جنایتکار و رذالت پیشه از او گرفت.

این یک خاکسپاری معمولی نیست. تمام ایران برای آرمیتا سوگوار است. او را برای نداشتن حجاب اسلامی به قتل رساندند. همه مردم از رژیم حجاب و اعدام که قاتل آرمیتاست متنفر و بیزارند. مردم بعد از قتل حکومتی آرمیتا خشمشان را فریاد زدند. در نقاط مختلف تهران اکباتان، شهرک باقری، چیتگر، سعادت آباد، و در کرج، شیراز شبانه علیه حکومت شعار دادند: “مرگ بر حکومت دخترکش”، “مرگ بر دیکتاتور” و “این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت”. به فاصله کوتاهی بعد از انتشار خبر جان باختن آرمیتا گراوند نام او به ترند اول شبکه اکس ( توییتر سابق) تبدیل شد. شماری از دانشجویان دانشگاه الزهرا در تهران با پوستر و نوشته هایی یاد آرمیتا گراوند را گرامی داشتند. و بر در و دیوار شهر اسم و عکس او نقش بسته شد. و این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

فکر می کنند که با دغلکاری و لاپوشانی جنایاتشان می توانند خود را از آماج خشم و اعتراض مردم نجات دهند. اما کور خواندید! خروش انفجاری مردم دوباره در راه است. اینبار سهمگین تر و مهلک تر از گذشته! مردم از این همه جنایت و کثافت و ستمگری حاکمان اسلامی به ستوه آمده اند. در همه جا نفرت و بیزاری از حکومت زن ستیز و بچه کش جمهوری اسلامی موج می زند. کور خواندید و راه فراری ندارید. ما نه فقط از این جنایت نخواهیم گذشت بلکه در دفاع از خود و تضمین زیستن آرمیتا های دیگر در یک جامعه آزاد و برابر به انقلاب خود ادامه خواهیم داد و متحجرین و تبهکاران حاکم را به زیر خواهیم کشاند. با صدای بلند اعلام کنید که حجاب اسلامی تحمیلی را به زباله دان خواهید انداخت و خواهان لغو همه قوانین آپارتاید جنسی در ایران هستید. زنان محور انقلاب زن زندگی آزادی بوده اند و ما به اسم زنان و با تداوم “انقلاب زنانه” این رژیم را نابود خواهیم کرد.

غم و اندوه خود برای از دست دادن آرمیتا عزیز را به سیلابی از اعتراض خروشان مبدل کنیم و جامعه را از کثافتی به اسم جمهوری اسلامی بشوریم. یاد آرمیتا گراوند در قلب تک تک ما زنده است و شجاعت و جسارت او علیه زن ستیزان حاکم را الگوی مبارزه خود قرار خواهیم داد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *