فارغ‌التحصیلان زن دانشگاه پردیس کیش گُل کاشتتند - کیوان جاوید

فارغ‌التحصیلان زن دانشگاه پردیس کیش گُل کاشتتند – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با حضور دانشجویان زن بدون حجاب اجباری در مراسم فارغ‌التحصیلی پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف، سخنگوی وزارت علوم آن را مراسمی ناهنجار خواند و اعلام کرد که وزیر علوم دستور “برخورد جدی” با همه افراد مرتبط با این مراسم را صادر کرده است.

چنین حرکت سازمان یافته و نقشه مندِ این فرماندهان بی بدیل میدان نبرد، یک ضربه کاری دیگر به دشمنی است که منظما میادین جنگی بیشتری را از دست میدهد. این حکومت به تمام معنا در محاصره است و تنها می تواند از گوشه دیواری که گیر کرده است آخرین گلوله های خشابش را به سوی مردم شلیک می کند.

انقلاب ایران زنانه است و این حقیقت محض را به هزار طریق می توان اثبات کرد. در خیابان و مدرسه و دانشگاه می شود به روشنی دید که زنان قلب پُر از نفرت حکومت را نشانه رفته اند. دانشجویان زن دانشگاه پردیس کیش به یک جامعه انقلابی پیام واضح و روشنی داده اند که جمهوری اسلامی هیچ راهی برای ادامه حکومت ندارد.

حکومت می خواهد اینطور القا کند که انقلاب زن زندگی آزادی مهار شده و دیگر خطری تهدیدش نمی کند. شاید در نگاه بخشی از جامعه هم اینطور باشد که انقلاب علیه جمهوری اسلامی از حرکت باز ایستاده است. این نگاه به انقلاب فقط ظاهر رویدادها را می بیند. انقلاب اشکال پیچیده و متنوعی دارد و تنها یکی از همه اشکال آن تظاهرات خیابانی است که می تواند با گسترده تر و هماهنگ تر شدن و سراسری تر شدنش به قیام منجر شود. اما انقلاب یعنی نخواستن هر آنچه که حاکم است، یعنی یک حرکت عمیق که در همه تار و پود جامعه ریشه دوانده و فکر و فرهنگ و عمل روزمره مردم را شکل میدهد. یک بخش بسیار مهم هر انقلاب تمرد است. یعنی هر آنچه که رژیم بگوید جامعه عکس آن عمل کند. انقلاب یعنی اینکه بین مردم و حکومت فقط سلاح حرف آخر را می زند. نه از طرف حکومت وعده بهبودی داده می شود و نه از طرف مردم وعده ای پذیرفته می شود.

انقلاب ما با چهره ای زخم خورده و با دلهایی به خون نشسته باز هم به خیابان باز می گردد و اینبار با به میدان آوردن نیروی بیشتر و متحد تر و با همیاری میدانی بیشترِ آن طبقه اجتماعی که چرخ های تولید را در دست دارد، میخ آخر سرنگونی را بر تابوت حکومت می کوبد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *