"با آبان نابود شُدید و آبان ادامه دارد" - پریسا پوینده

“با آبان نابود شُدید و آبان ادامه دارد” – پریسا پوینده

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اینروزها جامعه در تب و تاب سالگرد کشته شدگان آبان ۹۸ و  انقلاب “زن، زندگی، آزادی” بسر میبرد و با برگزاری مراسم یادبود جان باختگان زمینِ زیر پای جمهوری اسلامی را داغ کرده است. رژیم از ترس و استیصال دست به احضارها، بازداشت ها ی وسیع فعالین، روزنامه نگاران و خانواده های جان باختگان زده است. این تحرکات وقیحانه، رژیم را آرام نکرد و دست به صدور احکام اعدام و اعدام سه زندانی سیاسی در زاهدان نیز زد. تمام این دست و پا زدنهای رژیم و آزار و اذیت و تهدید خانواده ها برای جلوگیری از برگزاری یادیود جان باختگان راه آزادی بود، اما جامعه ایران و کشورهای مختلف هر روز شاهد برگزاری مراسم یادبود این عزیزان با حضور زنان بدون حجاب، هلهله و آواز، سرودن شعرهای حماسی و سخنرانی، نواختن سازهای محلی، اجرای پرفرمنس و گلباران مزار عزیزانشان شد. خانواده های جان باختگان و دیگر مردم با برپایی این مراسم ها بر ادامه داشتن آبان تاکید میکنند. دیدن و شنیدن این یادبودها و افشاگری خانواده های جان باختگان که در واقع اعتراضی به وضع موجود و تمامیت جمهوری اسلامی است، تحسین برانگیز است. خانواده ها ومردم در یادبود آبان حماسه می آفرینند.

در میان اعتراضات و برگزاری یادبودهای باشکوه و بی نظیر، جمعی از خانواده‌های جان‌باختگان انقلاب ۱۴۰۱، در پیامی مشترک و محکم یاد جان‌باختگان راه آزادی در آبان ۹۸ را گرامی داشتند و نوشتند: “عزیزان ما پا در راهی گذاشتند که پیش‌تر به خون بچه‌های آبان آغشته شده بود. پا در راهی گذاشتند که در آن ترس معنایش را از دست می‌داد و برای رسیدن به زندگی باید از مرگ می‌گذشتند. راهی که محسن محمدپورها و پویا بختیاری‌ها پرچم‌دار آن بودند و هزاران نفر جان عزیزشان را فدای آن کردند. راهی که در آن نه آبان مختص بنزین بود و نه شهریور مختص حجاب. راهی که انتهای آن آزادی است و سرنگونی ظلم”.

خانواده‌های دادخواه در ادامه با ذکر هویت و زمان جان‌باختن عزیزانشان بدست رژیم قاتلِ مردم ، خطاب به حکومت افزوده‌اند: “شما خودتون هم می‌دونید با آبان نابود شدید و این آبان ادامه دارد.”

این پیام نشان اتحاد خانواده های دادخواه آبان ۹۸ و انقلاب ۱۴٠۱ و عزم جزمشان برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. در کنار خانواده ها “قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان” را تا نابودی رژیم کودک کُش فریاد خواهیم زد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *