خلع سلاح اتمی با ریاست حکومت اسلامی! - کاظم نیکخواه

خلع سلاح اتمی با ریاست حکومت اسلامی! – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“کنفرانس خلع سلاح اتمی” وابسته به سازمان ملل متحد از روز سه‌شنبه ۳ بهمن‌ماه آغاز به کار می‌کند. فعالیت این کنفرانس به مدت چند ماه ادامه خواهد داشت. اینکه این فعالیت‌ها چیست از ادامه این خبر روشن می‌شود که قرار است جمهوری اسلامی هم برای دو هفته ریاست دوره‌ای این کنفرانس را به عهده داشته باشد.

معلوم نیست چگونه و چرا حکومتی که در مرکز تمام بحران‌های بین‌المللی قرار دارد، در کشتار انسان‌ها هیچ مضایقه‌ای ندارد، و آشکارا دارد تقلا می‌کند به سلاح اتمی دست پیدا کند و شعار نابودی کل کشور اسرائیل با تمام جمعیت آن را سیاست خود قرار داده، توانسته است به ریاست کنفرانس “خلع سلاح اتمی” دست یابد. خود این به‌تنهایی نشان می‌دهد که این نوع کنفرانس‌ها مفت نمی‌ارزد. مدیر “دیدبان سازمان ملل” که فعالیت‌های سازمان ملل را رصد می‌کند، در مورد ریاست حکومت اسلامی بر کنفرانس در تویتی نوشت “ریاست خامنه‌ای بر خلع سلاح اتمی جهانی؛ مانند آن است که تجاوزکننده سریالی به زنان را مسئول پناهگاه زنان کنند”!

سلاح اتمی درست در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم برای اول بار تولید شد و توسط دولت ترومن از حزب دموکرات، در هیروشیما و ناکازاکی به کار گرفته شد و در نتیجه آن بین صد تا دویست هزار نفر از مردم بلافاصله به قتل رسیدند. صدها هزار نفر نیز در اثر تشعشعات اتمی بعد از آن جانشان را از دست دادند و شمار بسیار بیشتری به امراض کشنده در اثر تشعشعات مبتلا گشتند.

ترس از قدرت نابودکننده عظیم این سلاح تاکنون باعث شده است که خوشبختانه تجربه تکان‌دهنده ناکازاکی و هیروشیما دیگر تکرار نشود. اما نفس ریاست حکومت ضدانسانی‌ای مثل جمهوری اسلامی بر کنفرانس، به‌روشنی نشان می‌دهد که امید به این نوع کنفرانس‌ها و جمع‌شدن‌ها کاملاً پوچ است و این نوع جلسات و کنفرانس‌ها فقط برای ژست‌های توخالی و حرف مفت است و مطلقاً کمکی به امنیت جهان در برابر خطر سلاح اتمی نخواهد کرد.

آنچه می‌تواند جهان را امن‌تر نماید نه این نوع کنفرانس‌ها، بلکه جنبش‌ها و انقلاباتی مثل انقلاب زن زندگی آزادی است که دست‌به‌کار به زیر کشیدن حکومت اسلامی و کل سنت‌ها و نهادهایش شده است. مردم دنیا فقط با نابودی چنین دولت‌های کشتارگری می‌توانند نفس راحتی بکشند. بعد از آن است که به‌راحتی می‌توان انرژی‌های نهفته در طبیعت حتی انرژی اتمی را در خدمت زندگی اجتماعی به کار گرفت.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *