اعتصاب و اعتراض عمومی پاسخ به حملۀ شیمیایی – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز شنبه ۱۹ فروردین، دستکم در ۱۰ مدرسه در پنج شهر ایران، دانش آموزان دچار مسمومیتهای ناشی از حملۀ شیمیایی شدند. شمار دخترانی که در پی این مسمومیت ها بستری شده‌اند به نزدیک صد نفر می‌رسد. پنج مدرسه در اردبیل، دو مدرسه در نقده، یک مدرسه در پردیس، یک مدرسه در ارومیه و یک مدرسه در هفتکل، در استان خوزستان، صحنه مسمومیت‌های زنجیره‌ای بوده‌اند.

بعد از تعطیلات عید، حکومت جمهوری اسلامی حملات شیمیایی به مدارس را از سر گرفته و باز هم کودکان را مسموم و روانۀ بیمارستان کرده است. حقیقت این است تا در بر پاشنۀ این حکومت میچرخد، همین است که می بینیم. از کودک کشی تا قتلهای زنجیره ای و هزار درد و مرض دیگر محصول حاکمیت این جانیان است. انقلاب زن زندگی آزادی به ما آموخته است که اتحاد و پافشاری ما برای خواسته هایمان تا چه حد ثمربخش است. حکومت از ما و قدرت متحدمان میترسد. این را در مبارزاتمان به روشنی دیده ایم.

دانش آموزان زیبایی و طراوت جامعه هستند. این طراوت و سرزندگی و امید را باید با نیروی اتحادمان، و با خواست تعطیلی مدارس به شهرها بازگردانیم. دقیق ترین و سریع ترین اقدام در تقابل با این توحش “باور نکردنی”  این است که خانواده ها فرزندان خود را به مدرسه نفرستند. با اعتراضات معلمان همگام شوند و همراه با آنان به حملات شیمیایی به مدارس اعتراض کنند. دانش آموزان فرزندان همۀ مردمند. فرزندان کارگران، کسبه و بازاریان، معلمان، نیز به مدرسه می روند. به همین دلیل فورا با دست کشیدن از کار نیروی اجتماعی بزرگی را به میدان بیاوریم و به نا امنی در مدارس و تهدید کودکان خاتمه دهیم. حفظ امنیت جانی کودکانمان باید خط قرمز همه ما باشد.

وجود منحوس جمهوری اسلامی یعنی ناامنی برای همه! پشت هر دیوار و در هر کوچه و خیابان و در هر کارخانه و محل کار یک دشمن به کمین جمهوری اسلامی نشسته است. حلقه های محاصره علیه این دشمن زبون روز به روز تنگ تر می شود. با به میدان آوردن همه مردم با همه توان از کودکانمان محافظت کرده و حلقه محاصره برای سرنگونی این حکومت را تنگ تر کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *