فرزندان اعدام شدگان دهه ۶۰ علیه اعدام – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سحرگاه روز جمعه، جمهوری اسلامی، ‌مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میر هاشمی، سه جوان ما، سه جوان شجاعِ انقلاب زن، زندگی، آزادی را به طناب دار سپرد.

در ادامه اعتراضات گسترده و انتشار بیانیه ها و طومارها و تظاهرات خیابانی علیه این قتل عمد حکومتی، به این ماشین سرکوب، شکنجه و ‌ارعاب و اعدام، جمعی از فرزندان اعدام شدگان دهه ۶۰ در بیانیه ای اعلام کردند:

ما فرزندان اعدام شدگان دهه ۶۰، درد اعدام و گورهای دسته جمعی، خشونت و انکار پیکرهای مفقود شده و سرکوب و تعقیب برای عزاداری را خوب می شناسیم. اعدام فقط گرفتن جان یک انسان نیست. گرفتن زندگی از خانواده و ‌نزدیکان و‌دوستان اعدام شدگان نیز هست. ‌‌و ‌این داستان هراسناک تکراری باید پایان‌یابد.

حکومت اعدام، به خیال باطل فکر می کند که با سرکوب، اعدام و ارعاب می‌تواند مردمی که در تظاهراتها، بیانیه ها، فراخوان ها و در شعارهای خود، خواهان نابودی کلیت رژیم است را به عقب براند. زهی خیال باطل. این غم‌ از دست دادن عزیزان ما، به خشمی تبدیل شده است که نه تنها نمیتواند ما را به سکوت و ‌خاموشی بکشاند، بلکه عزم ما را برای از بین بردن این حکومت چوبه های دار راسخ تر کرده و میرود که این خشم به طوفانی برای نابودی جمهوری جنایتکار اسلامی تبدیل شود.

ما مردم ایران با فریادی بلند اعلام میکنیم که دیگر نمی گذاریم جوانانمان را بکشید. باید یکبار ‌و برای همیشه به این داستان هولناک به دار کشیدن زندگی پایان داد. با اعتراضات سراسری و حضور در خیابانها و همصدا و‌ همگام‌ شدن با خانواده ها و تجمع در مقابل زندانها، خواست لغو‌ بی چون و‌ چرای احکام اعدام را پرچمی می سازیم که پیشاپیش صف انقلاب زن زندگی آزادی در اهتزاز باشد. جمهوری اسلامی با کشتار و اعدام و جنایت روی کار آمد و ما مردم ایران با نابودی همه ابزارهای سرکوب به سوی سرنگونی این حکومت و ساختن یک جامعه آزاد و برابر انسانی به پیش می تازیم. آینده از آن ما است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *