بازنده جنگ با شبکه‌های اجتماعی – ناصر اصغری

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روح‌الله مؤمن‌نسب، دبیرکل “جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی” گفته است۲۰۰ میلیارد تومان برای فیلترینگ هزینه کرده بودند که مردم را از دسترسی به اینستاگرام محروم کنند، اما با تغییر یک کد همه برنامه‌هایشان به هم ریخته است.

این رژیم جنایتکارانِ سانسورچی که در اقرار به کارهایی که احدی امروز به آن افتخار نمی‌کند، دست همه را از پشت بسته است، در همه جبهه‌ها، نبرد را به مردمی که می‌خواهند سر به تنش نباشد، باخته است. مردمی که عزم جزم کرده اند این آدمکشان را سرنگون کنند، دست به چنان ابتکاراتی می‌زنند که باعث می شود رژیم از همه بلندگوها و توسط همه سخنگویانش شکست را اقرار کند. فیلترینگ می‌کنند، مردم فیلترشکن استفاده می‌کنند. پلتفرمی را فیلتر می‌کنند، مردم پلتفرم دیگری به راه می‌اندازند. باز فیلترینگ می‌کنند، کسی کدهای فیلترینگشان را عوض می‌کند و جمهوری اسلامی زمینگیر می شود.

فکر می‌کنند با فیلتر کردن یک و یا دو شبکه اجتماعی می‌توانند جلوی خشم و اعتراض مردمی که امیدی به زندگی زیر سیطره این جانیان ندارند را بگیرند. واقعا یکی باید بیاید اعتراف کند که چند تا ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر در جنگ با تلگرام، تلفن، یوتیوب، فیسبوک، واتساپ، ایمو، یاهو، جی میل، اسکایپ، سانسور کتاب، بستن روزنامه، و دهها پلتفرم دیگر به باد رفته است. یکی بیاید اعتراف کند که چند صد میلیارد تومان و دلار در این مملکت صرف عقب نگهداشتن این جامعه از بقیه دنیا کرده اند. یکی بیاد اعتراف کند که چه مقدار هزینه‌ای که می‌شد مدرسه‌ای را ساخت و حقوق کارگرانی را داد، هزینه تحمیق و سرکوب کرده‌اند.

این رژیمی‌ها واقعا فکر می‌کنند که دلیل اعتراضات از تلگرام و اینستاگرام و امثالهم هستند. نمی‌دانند که شرایطی را که ایجاد کرده‌اند اعتراض و انقلاب به راه خواهد انداخت و هیچ فیلترینگی یارای مقابله با خشم توده‌هایی که به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که برای نفس کشیدن صرف باید این رژیم را با همه اعوان و انصارش به گور بسپارند. حالا فقط مانده یکی از سران حکومت بیاید اعتراف کند که جمهوری اسلامی بطور خیلی ساده که برای همه عیان شده است، بازنده جنگ با این مردم است.

تحمیل فقر ابزاری به نام دیکتاتوری لازم دارد و در مقابل، تضمین رفاه عمومی با آزادی همراه خواهد بود. هدف انقلاب نوین در ایران نابودی بساط دیکتاتوری و نابرابری و تامین همه آزادی های سیاسی برای دست یافتن به رفاه عمومی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *